VEKE: a tram-train miatt elmérgesedett a viszony a Stadler, a MÁV-Start és a kormányzat között
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a politika belenyúlt a tram-train engedélyeztetési folyamatába, hogy a választásokra megsürgesse az átadást, de a valóság meg a fizika beköszönt és igen súlyos presztízsveszteséget kell most már miatta elkönyvelni, ezt pedig a politika a gyártón akarja leverni.
Mint arról beszámoltunk, Budapesten van az egyik tram-train szerelvény, méghozzá kerékesztergálás miatt. Vélhetően azért van rá szükség, hogy teljesíthető legyen az engedélyezett 100 km/h-s legnagyobb sebesség, s ahhoz kell új kerékprofilt esztergálni. A VEKE ehhez kapcsolódóan azt írja: a gyártó javaslatot tett a kerékprofil megváltoztatására, egy Angliában használatos másik profilt ajánlva. Az eredeti kerékprofil a kiírás része volt, azt a MÁV írta elő, a Közlekedéstudományi Intézet és a Műegyetem számításai alapján. Ezen változtatni is csak ők tudnak, meg persze ha kiderül, hogy nem jól számoltak, és nem a gyártó rontott el valamit, akkor az ügy még annál is kínosabb, mint azt eddig érzékelhettük.
A Stadler a BKV Baross kocsiszínben található padló alatti kerékesztergáját ítélte olyannak, amely ezt a munkát el tudja végezni, oda a jármű saját kerekein el is tud jutni. Azonban ehhez ki kellene venni egy járművet hosszú távra az utasforgalomból, hadra fogható jármű viszont nincs elég. Tehát a MÁV nem adott erre engedélyt, miközben a politika követelte, hogy legyen kint minél több jármű utasforgalomban és azt is, hogy a gyártó oldja meg a problémát.
Ha elkészül az esztergálás, két nap múlva az Egyes Vasvilla visszamehet szolgálati helyére és kipróbálhatják végre, a kerékprofil volt a probléma, vagy sem – közölte az egyesület.
Hozzászólások lezárva.