Végelgyengülés előtti állapotban a MÁV – Lázár pénzt kér

Bár a ’22-es miniszteri kinevezése miatt még mindenki azon sajnálkozott és/vagy kárörvendett, hogy Lázár Jánosnak pénz nélkül kell majd fejlesztenie és építenie miniszterként, most úgy tűnik, a közösségi közlekedés okozta problémák egyre nagyobb problémákat okoznak. Most 96 milliárdot kér.

Túl azon, hogy számos nagy visszhangot kiváltó baleset történt, 10 vidéki vasútvonalat bezártak, a hirtelen és egyszerre elindított pályafelújítások miatt a vonatpótló buszozás, a kényszerű átszállások, a késések borzolják az utasok kedélyeit. 

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – mondta Lázár János egy sajtótájékoztatón. A G7 portál úgy tudja, hogy Lázár ezek után mégis mintegy 96 milliárd forint többletforrást kér most a MÁV-Start, a MÁV, a GYSEV és a Volánbusz közszolgáltatási szerződés keretében végzett feladatainak utólagos finanszírozására.

A portál azt írja, a helyközi személyszállítás és a vasúti infrastruktúra üzemeltetési költségei az indoklás szerint a tavalyi és az idei magasabb energiaárak miatt nőttek meg. Egyre nehezebben tudják a társaságok finanszírozni magukat a visszaeső jegyárbevételeik miatt, amit nemcsak a magasabb energiaköltségek okoznak, hanem a nem túl átgondoltan bevezetett vármegyebérlet miatti bevételkiesés is.

A legnagyobb felháborodást talán mégis az okozta, hogy az osztrák vasútnak elege lett és levágták a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról.

Az erről szóló közleményt az osztrák vasút, az ÖBB honlapján tették közzé. Azt írták, hogy október 2. és október 26. között közvetlen járatok Budapestről Münchenbe Bécsen keresztül nem közlekednek. Az RJX Budapest–Bécs–München járatok ebben az időszakban a bécsi főpályaudvarig (Hbf) járnak. A Salzburgba vagy Münchenbe utazóknak Bécsben kell átszállniuk. Vitézy Dávid közlekedési szakember, korábbi államtitkár szerint lényegében az intézményes szakmai kontroll szűnt meg a MÁV működése fölött, és ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!