Újraindult a személyforgalom Szeged és Szabadka között

Mintegy nyolc évnyi szünet után, november 28-án, kedden hajnalban újraindult a  személyforgalom Szeged és Szabadka között. A személyvonatot Lázár János közlekedési miniszter is kipróbálta.

2015-ben a pálya állapota és a migránshelyzet miatt állították le a személyforgalmat a Szeged-Szabadka vonalon. Aztán a pálya felújítása mellett döntöttek és az építkezés a magyar szakaszon még 2021 októberében kezdődött. A mai napig nincs teljesen kész. Hiányzik a feszültség a felsővezetékből, és a biztosítóberendezés sem funkcionál teljesen. Emiatt a beígért villamos motorvonatok helyett dízelek járnak, egyelőre 60-nal a tervezett 120 km/óra helyett.

Szabadkáról Szegedre 6:03-kor, 7:37-kor, 13:37-kor, 16:37-kor és 19:37-kor, míg Szegedről a vajdasági városba 5:19-kor, 8:58-kor, 14:58-kor, 17:58-kor és 21:43-kor is indul személyvonat. A menetidő a 44 kilométeres vonalon 85 perc körül alakul majd a félórás röszkei határellenőrzéssel együtt, utóbbi a korai járatnál akár több mint 40 perc is lehet.

A teljesárú jegy Szeged Nagyállomástól Palicsig, illetve Szabadka végállomásig 6,20 euróba (2356 forint) kerül A 6 év alatti gyerekek ingyen utazhatnak, míg idehaza 15., Szerbiában 14. életévük betöltéséig féláron. Kerékpárjegyet is vehetünk 2 euróért a vonat személyzeténél.

A beruházás nem volt mentes a botrányoktól. Országosan is negatív visszhangja volt annak, hogy a tendert Mészáros Lőrinc egyik cége nyerte el, hogy a röszkei utasváró nyerstéglás épületét csupaszra szigetelték, hogy a kezdeti 45 milliárdot újabb 5 milliárddal kellett kipótolni, illetve az is visszatetsző volt, hogy Szijjártó már október 23-ra megígérte a személyforgalmat a vonalon. Épült viszont egy új megálló Szentmihálytelek néven.

Mivel Szeged felé terelték a belgrádi teherforgalmat, a vonal már tavaly augusztus óta használatban van.

A vonat amúgy kedd hajnalban 7 perces késéssel indult a szegedi állomásról.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!