Sűríteni fogja a helyi buszjáratokat az önkormányzat

November 5-én lakossági fórumot tartottak a Polgármesteri Hivatal Dísztermében. A fórum témája Hódmezővásárhely tömegközlekedése volt. Az ismét kihirdetett rendkívüli állapot ráadásul új megoldásokat is követel a várostól is, amelynek az állandó és hosszútávú célja az, hogy a helyi tömegközlekedés fenntartása ne kerüljön többe, mint a jelenlegi ritkán és sokszor üresen közlekedő járatok.

Ahogy arról mi is írtunk, a lakossági fórumot Jovány Gyula vállalkozó több körjárat összehangolt működéséről szóló tervet prezentált.
A szinte az egész várost behálózó öt körjárat mindegyike érintené a nagy áruházakat, a kórházat és a piacot. A Hősök tere lenne az a pont, ahol átszállási lehetőség nyílna a más tömegközlekedési eszközökre való átszállásra.

A város célja is az, hogy az új körjáratok mindegyike átszállás nélkül elérje a Tram Train megállóját, a bevásárlóközpontokat, a piacot, a strandot és a kórházat, valamint lehetőség szerint a buszpályaudvart, a temetőket és az iskolákat is.

Elhangzott, hogy Kishomokon kisebb járműveket kellene használni, hiszen az ottani útviszonyok nem bírnák el a nagyobb buszokat.

A körjáratok reggel 7 -től délig, majd délután 14-19 óra között járnának óránként, és a tervek szerint a sok embert foglalkoztató, távol lévő munkáltatókkal egyeztetnének a menetrendet illetően.

busz
A helyi járatok tervezett útvonala

Jovány Gyula alaposan körüljárta a jelenlegi tömegközlekedési szokásokat, számolta az utasokat, és figyelte milyen időpontokban, milyen járatokon használják többen a buszokat.

A jegyárakról is szó esett, megírtuk, hogy november 1-től a helyközi járatokat nem lehet helyi jegyekkel, bérletekkel használni, ez a jegyek tekintetében annyit tesz, hogy a helyi 210 forint értékű jegyet nem lehet használni, a helyközi, 250 forintért vehető jegyet kell érvényesíteni.

Márki-Zay Péter polgármester elmondta, hogy a választási ígéreteknek megfelelően a vásárhelyiek a Vásárhely kártyával ingyenesen használhatják majd a helyi járatokat, ráadásul a városkártya bérletként fog működni.

Visszajelzéseik alapján egy héten belül véglegesíti a város a járattervet és új pályázatot írnak ki, melyre a Volánbusz mellett más szolgáltatók jelentkezését is várják, a tiszta verseny és az alacsony árak érdekében.

Várhatóan jövő év első félévében kerül sor a járatok bevezetésére, de utána is módosíthatnak a megállókon és útvonalakon, amennyiben szükséges.

Az útvonal-tervezetet itt is meg lehet tekinteni.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!