Sok a panasz a Vásárhely és Szeged közt megszűnt buszjáratok miatt
Ahogy korábban megírtuk, újabb 10 járat szűnt meg október 1-től Hódmezővásárhely és Szeged között. Így megint nehezebb dolguk lett azoknak, akik busszal szeretnének átjutni Vásárhelyről Szegedre, vagy vissza.
Olvasóink hívták fel rá figyelmünket, hogy reggel fél nyolc és háromnegyed kilenc között egyetlen buszjárat maradt, amellyel el lehet jutni városunkból Szegedre, de az sem közvetlen Vásárhelyről, hanem Orosházáról indul. Aki például eddig 9-re járt Szegedre dolgozni busszal, most kénytelen lesz sokkal hamarabb elindulni, és Szegeden elütni az idejét munkakezdésig.
Emlékeztetőül mutatjuk, mely járatok szűntek meg a 5005-ös vonalon (Szeged-Algyő-Hódmezővásárhely):
Hódmezővásárhely felé:
- munkanapokon 7:55-kor és 16:25-kor, valamint
- naponta 9:40-kor, 10:40-kor és 17:40-kor induló járatok.
Szeged felé:
- munkanapokon 8:15-kor és 9:15-kor, valamint
- naponta 10:15-kor, 12:15-kor és 19:45-kor induló járatok.
„Ez felmérhetetlen káoszt és problémát fog okozni. A reggeli órákban pl. fél 8 és 3/4 9 között teljesen megszűnik a közlekedés Szeged irányába, talán egy marad, ami Orosházáról jön. De a délutáni járatokat is jelentősen ritkítja. Már most is heringinvázió van sok buszon a korábban megszűnt járatok miatt. „ – fakadt ki egyik olvasónk, aki rendszeresen ingázik Vásárhely és Szeged között.
25 járatot tavaly augusztus 20-tól ugyanezen a vonalon már megszüntetett a Volán. A mostani célja, ahogy akkor is, bizonyára a racionalizálás – tehát az, hogy a végelgyengüléssel küszködő MÁV által üzemeltetett tram-trainre tereljék a utazóközönséget. Arra a tram-trainre, melynek kötöttpályás útvonala azonban sokszor igen távol esik az emberek úticéljától, amelyhez a busz eddig sokkal közelebb vitte őket.
Valahogyan csak meg kell térülni annak a (félő, hogy soha meg nem térülő) 100 milliárdos beruházásnak. Akinek ez nem jó, váltson autóra – már ha megengedheti magának.
Nem meglepő, hogy sokan olvasóink közül is bosszankodnak ezen.
Hozzászólások lezárva.