Politico: messze a Fidesz költ legtöbbet politikai hirdetésekre Európában
Ráadásul nem csak maga a párt vagy a kormány, hanem azon szervezetek, civilek, akik egyértelműen a kormánypártokhoz kötődnek. A Facebookon is sokat fizetnek, ami a sokszorosa az ellenzék költéseinek. Mellesleg közben Szegeden hét hete lényegében nem volt a gyermeksebészeten és -traumatológián ellátás. De sokak szerint ez pusztán csak demagógia.
Messze túlkölt mindenkit a Fidesz a kampányhajrában a közösségi médiában – állapította meg a Meta és a Google nyilvános hirdetéstárait böngészve a Politico. Gyűjtésükből az derült ki, hogy a Fidesz 230 ezer eurót, vagyis több mint 90 millió forintot költött el csak a Google felületén politikai hirdetésekre április 30-a és május 29-e között. Ez nagyobb, mint Spanyolország teljes, ilyen irányú költése.
A dobogó második fokára a görög New Democracy kapaszkodott fel, ők megálltak 111 ezer eurónál. A harmadik helyen a német szélsőjobboldali AfD végzett 110 ezer euróval, tehát kettejük összköltése sem éri el a Fideszét.
De a hvg.hu azt is írja, hogy Magyarországon a kormányzati médiaholding, a Mediaworksnek is sokat költ. A vizsgált időszakban ez az összeg, a Google felületein 117 ezer euró (közel 46 millió forint) volt.
A Google hirdetésekben a jobboldali pártok viszik a prímet: A Fidesz és az AfD mellett ott van az osztrák Szabadságpárt (FPÖ) is hetvenezer euróval, a Svéd Demokraták 33 ezer euróval, de ezerrel hirdet a lengyel Jog és Igazságosság (80 ezer euró), az Olaszország Fivérei (45 ezer euró), és a spanyol Vox is (96 ezer euró). Meg kell említeni, hogy a legjobb húszban végzett a Momentum is, 35 ezer euró, 13,7 millió forinttal.
A Facebookos költések tekintetében is toronymagasan vezet a Fidez: április 27. és május 26. között csak a Meta felületein 636 596 eurót, vagyis nagyjából 250 millió forintot költöttek el. A Megafon nélkül. A portál emlékeztet arra, hogy a 2022-es választási kampányban ez az összeg a Facebook felületein elérte az 1 milliárd forintot.
Magyarországon költötték a világ 5. legnagyobb összegét a cég hirdetési felületein (India, az USA, Mexikó és Nagy-Britannia után), valamint a kormánypártok és holdudvara, valamint az ellenzék között is szignifikáns a különbség.
Hozzászólások lezárva.