Patyomkin-intézmények? Budai elit kerületi iskolát és óvodát mutattak be az EU-delegációnak

És a HVG360 beszámolója szerint ezeket ,,adták el” úgy, mintha így nézne ki az átlagos magyar oktatás. A borítóképen Maruzsa Zoltán államtitkár a delegációval. Forrás: Dr. Maruzsa Zoltán Facebook.

Az uniós elnökség alkalmából még szeptember végén-október elején Budapesten tartották az iskolákért felelős főigazgatók találkozóját, melyen a tagállamok oktatásért felelős politikusai mellett Norvégia, Liechtenstein és Svájc delegáltjai, valamint az Európai Bizottság képviselői is részt vettek, írja a HVG360.

A rendezvényen olyan intézményeket mutattak be, mint átlagos magyar, ahol pedig biztosan nem ezeket láthatták a delegáció szakemberei. A programnak ugyanis része volt “a magyarországi köznevelési intézmények mindennapjait” bemutassák, ahogy írták.

Dr. Maruzsa Zoltán az iskolákért felelős főigazgatók uniós eseményén (Fotó: Dr. Maruzsa Zoltán Facebook)

Ehhez képest a budai II. kerületben található Csík Ferenc Gimnáziumot látogatták meg, mint átlagos magyar oktatási intézményt. Honlapjukon azt lehet olvasni, hogy a nap folyamán volt bemelegítő torna, fitneszbemutató és sportlövészet is. Jelen volt több ismert ember, így Dombi Rudolf és Storcz Botond olimpiai bajnokoknak és Adámi Rózsa Zsanett, háromszoros paralimpiai résztvevő.

Aztán ellátogattak, szintén a II. kerületben egy óvodába, ahol oktatási tevékenységük során olyan személyiségeket szeretnének kibontakoztatni, akik érzelmileg gazdagok, ismerik a hagyományokat és elfogadják a másságot. Ezt mutatták be, mint a magyar közoktatás mindennapjait. Ezen felül a Kadarka utcai óvodában zeneovi, néptánc, hittan, angol nyelvű foglalkozáson, valamint foci-, illetve úszásoktatáson is részt vehetnek a gyerekek.

Ezt követően a Gyermekek Házát is megnézték. Ez az ország egyetlen állami fenntartású alternatív iskolája. Nagy hangsúlyt fektetnek itt, írják, az inkluzivitásra, éppen ezért minden osztályban tanul 3-4 sérült, azaz mozgáskorlátozott, Down-szindrómás, hallássérült, középsúlyos értelmi sérült vagy autista gyermek.

A HVG360 megkérdezte a Belügyminisztériumot, milyen szempontok alapján választották ki a meglátogatott intézményeket. Válaszukban azt mondták, figyelembe kellett venniük, hogy a delegációk gyakorlatilag csak két napot töltöttek Budapesten, és hogy az intézmények összességükben reprezentálták az óvodai nevelést, az általános iskolai, valamint a gimnáziumi oktatást.

Ahogy Dr. Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár hivatalos Facebook oldalán írja, Magyarország Kormánya az Európai Unió soros elnökeként a köznevelési rendszerek digitalizációját, a fenntarthatóság, klímatudatosság fejlesztésével járó köznevelési feladatokat, valamint a köznevelés nevelő funkciójának megerősítését vette napirendre, így különösen ezen területeken vitattuk meg az európai országok oktatásának kihívásait, osztották meg egymással tapasztalataikat.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!