Orbán megdicsérte, Vitézy ismét Lázár Jánost teszi felelőssé a MÁV-késésekért

Hétvégén a kötcsei találkozón Orbán Viktor miniszterelnök a leghatékonyabb miniszternek nevezte Lázár Jánost. Vitézy Dávid ma az augusztusi MÁV-késések statisztikáját közzétéve Lázár Jánost teszi felelőssé.

Vitézy Dávid közlekedési szakértő közzé tette oldalán az augusztusi késési adatokat, amely szerint ismét negatív rekordot döntött a MÁV. Posztjában azt írja: „a magyar InterCity-k mindössze 32,8%-a volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton.”

Vitézy a miniszterelnököt idézi, aki azt mondta, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt “Lázár János előtt és Lázár János után”, mert “akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát”. Vitézy azt állítja, hogy ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor „végtelenül szomorú ezt a leépülést látni”.

„Az idősorokat megnézve ugyanis az látszik, hogy az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványos romlásnak indult. Immár megvan a kétharmad is: a magyar InterCity-vonatok több, mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban. Ez pedig a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető: egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított beszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat.”

– írja Vitézy.

A közlekedési szakember arra hívja fel a figyelmét a kormányzati döntéshozóknak, hogy ne áltassák magukat azzal, „hogy nincs itt semmi látnivaló, hisz a MÁV mindig is rossz volt, a magyar emberek így ismerik, megszokták”. Ez azért félrevezető Vitézy szerint mert „valóban nem volt korábban sem kifogástalan a magyar vasút helyzete, de a romlás idénre már sajnos igazán látványos. Néhány év alatt 70% fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8%-ra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke — nem Ausztriát hagytuk le e téren, hanem Romániát.

Vitézy adatai a pontosan érkező szerelvények csökkenő arányáról – Forrás: Vitézi Dávid Facebook-oldala

Lázár János legutóbb hat napja posztolt a MÁV-val kapcsolatban, akkor egy a MÁV-csoport új vezetésének, a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek tartott zárt körű megbeszélésről tájékoztatott, és többek között azt írta, hogy „egyértelművé tettem, hogy a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre.” Valamint azt is írta, hogy „van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat.”

riporter

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!