Német tűzoltóautó és autentikus vásárhelyi Puli is megfordult a veteránjármű találkozón
A negyven fok ellenére is lehetett több társaságnyi veteránautóssal találkozni a Szántó Kovács János utcai családi napon. Érkeztek Pest megyéből is, hoztak bemutató járművet a szomszédos településekről, de Vásárhely egyetlen saját gyártású autójából is sikerült kiszúrni egy klasszikus példányt.
„Azt gondolom, hogy sikernek tekinthető egyáltalán az, hogy strandolás helyett többek ide jöttek” – mondta Palóczné Gajdos Ilona, a Hódmezővásárhelyi Veteránjármű Baráti Kör rendezvényszervezője, akitől azt is megtudtuk, hogy a Szántó Kovács János utcai 3 Vidám Dugóhúzó Csárdába szervezett családi napjukra Pest és Békés megyei baráti társaságok is érkeztek. Hozzátette, hogy az ilyen jellegű rendezvényeken rendszerint baráti társaságok – akik sok esetben családostul jönnek – és közös hobbit űző egyesületek szoktak részt venni. „Megnézik egymás járműveit, beszélgetnek róluk, ha olyan van, kipróbálják akár a saját, akár mások autóját az ügyességi pályán” – vázolta Palóczné Gajdos Ilona, aki kiemelte, hogy családi nap lévén ugrálóvárral, arcfestéssel és ügyességi játékokkal szoktak gondoskodni a gyerekek szórakozásáról.
A hőség miatt a területet csak kisebb foltokban betöltő látogatók közül többen is kipróbálták a szervező által is említett ügyességi pályát, ahol egyesek régi Mercedesszel, mások Ladával keringtek a kihelyezett bóják között. Bár a veterán járművek világa inkább az idősebbeket célozza meg, meglehetősen vegyes volt a korosztályok felhozatala. Akadtak ránézésre óvodáskorú érdeklődők is, akik akár még egy retró Mustang kormánya mögé is beültek, de jellemzően a szülő-nagyszülőkorú emberek voltak többségben.
Az esemény fókuszában rendszerint az oldtimer autók állnak, de szép számmal állítottak ki motorokat is, az egyik legérdekesebb járműre azonban a főszervező hívta fel a figyelmünket: a száraz füves placc közepén állt egy tűzoltóautó, amely már messzebbről is vonzza a melegtől kóválygó tekintetet. „Az autó Mindszent város tulajdonában volt, 2005-ben kapta a település Németországból, de már Magyarországon is leselejtezik őket, mert nem felelnek meg a mai szabályoknak” – mesélte a világítóan piros, 1967-es építésű tűzoltóautóról hírportálunknak Csatlós Lajos, a Mindszenti Veteránjármű Egyesület elnöke, hozzátéve azt is, hogy sikerült „vasárba” megvásárolniuk a mindszenti tűzoltóságtól, majd a veteránjárműves bajtársakkal közösen fel is újították. Maga a jármű egyébként egy németországi repülőtéren teljesített szolgálatot a hatvanas évektől, majd 2005-ben szervizes kocsiként hozták át Magyarországra.
„Elég komoly fogyasztása van, de amióta műszaki is van rajta, azóta csak hatszáz kilométert mentünk vele” – vázolta Csatlós Lajos, aki azt is elárulta, hogy az egyesületükkel szeretnének beszerezni még néhány ugyanilyen példányt, hogy szervezhessenek Mindszentre egy hasonló autós programot.
A találkozó egyik kuriózuma, – ami már rögtön érkezéskor megalapozza a hangulatot, – a bejáratnál parkoló, mai szemmel kicsit furcsának ható kocsi, Vásárhely egyetlen saját gyártású autója, egy klasszikus Puli, amelyet a nyolcvanas években gyártottak. Tulajdonosa, Konyecsni Sándor elmondása szerint az egyébként egy barátjától megvásárolt autóba gyári üléseket már ő maga vásárolt, mivel „a jobboldali ülés helyén volt egy gázérzékelő, ami már nem volt benne, mikor a kocsi hozzám került„, így már az eredetileg „egyszemélyes teherautóként” működő járművet sikerült személyautóvá alakítani.
Hozzászólások lezárva.