Negyvennyolcan szavaltak a megyei versmondó versenyen

A vásárhelyi Szent József Kertvárosi Katolikus Általános Iskolában rendezték meg ma délután a megyei versmondó verseny. A 48 alsós kisdiák két kategóriában mérettette meg magát.

Az iskola első alkalommal rendezett megyei versmondó versenyt, mely résztvevői kistérségből érkeztek.

– A legszebben verselő tanulók jöhettek a mostani döntőbe, s nagy örömünkre szolgálta. hogy több versenyzőt neveztek, mint amennyire számítottunk – árulta el Juhászné Wolf Edit iskolaigazgató.

A 48 kisgyerek két kategóriában versenyezett, az elsős-másodikosok és a harmadik-negyedikesek külön-külön zsűri előtt szavalhattak.

Az elsősök, másodikosok produkcióját Asztalos Magdolna, a Szeged-Csanádi Egyházmegye Gelsey Vilmos Pedagógiai Intézet vezető pedagógiai szakértője, Hegedűs Pálné, nyugalmazott iskolaigazgató, Rózsa Vincéné mesterpedagógus, tanító, logopédus, valamint Arany-Tóth Katalin költő és író értékelt. A harmadikosok és a negyedikesek szavalatát Miklós Anikó tankerületi vezető, Sarusi Etelka, a Szeged-Csanádi Egyházmegye Gelsey Vilmos Pedagógiai Intézet vezető pedagógiai szakértője, Benkő Brigitta, a Bessenyei Ferenc Művelődési Központ munkatársa, a Bessenyei Színkör vezetője valamint Simon Ferenc mesterpedagógus, a Bethlen Gábor Református Gimnázium tanára értékelte.

A verseny lebonyolító iskola szabad kezet adott a gyerekeknek, mely verseket mondják el, egyetlen kikötés volt, hogy verses mesét (annak általában nagy terjedelme miatt) nem választhattak.

Mivel a megyei versenyről nem lehetett továbbjutni, így minden versmondó kapott ajándékot: emléklapot, könyvet és oklevelet.

Arany Hanna Petőfi: Szeget szeggel című versével készült erre az alkalomra. – Nem én választottam, hanem ajánlották nekem, és már sok versenyen értem el vele helyezést. Amúgy is szeretem ezt a költemény, mert vicces és könnyű volt megtanulni – árulta el a negyedikes kislány.

– A tanító nénitől vagy a felkészítőtől függ, mennyire jó egy gyerek versválasztása. A zsűrizéskor azt figyelem, hogy aki kiáll verset mondani, mennyire nyitott, mennyire tudja elvarázsolni a megjelenésével a közönséget, tud-e vele szemkontaktust teremteni, mennyire biztos a verstudásban. Használ-e pótcselekvéseket, vagy a hangsúlyával, hanghordozásával igyekszik átadni a vers mondanivalóját, ami már ilyen korban nagyon-nagyon fontos. És fontos, hogy meg tudja-e szerettetni az elmondott verset. És én, logopédusként odafigyelek arra is, mennyire tiszta a beszéde. Ugyanis a mai gyerekeknél elég sok a hang-, az artikulációs hiba – árulta el az értékelési szempontjait Rózsa Vincéné zsűritag.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!