Nagyjából három és fél milliót költött hirdetésekre két és fél hónap alatt a Dél-alföldi Média Centrum

A vásárhelyi illetőségű, kormánypárti médiacég és a KESMA-újság együttesen nagyjából négymillió forintot áldozott idén tavasszal a hódmezővásárhelyi városvezetést bíráló tartalmak terjesztésére.

A kormánypárti Promenád24-et és a Rádió7-et is működtető Dél-alföldi Média Centrum Kft. csak az elmúlt két és fél hónapban – március elejétől május közepéig számítva – nagyjából három és fél millió forintot költött kizárólag politikai tartalmú hirdetésekre.

A Meta Hirdetéstár adatbázisa szerint a cég egyértelműen márciusban költötte a legtöbb pénzt; 2.460.000 és 2.900.000 forint közötti összeget fordítottak hirdetésekre. Ehhez képest áprilisban már csak 389.000453.000 forintért hirdettek, míg a csonka májusban (a hónap közepéig) 378.000 és 443.000 forint között költöttek hirdetésekre. Ezek a számok csak a Promenád24 hirdetéseire vonatkoznak, ugyanis a Rádió7 tavaly október óta nem jegyzett ilyen jellegű kiadást.

A hónapok közötti jelentős szórásnak az az oka, hogy bár áprilisban szám szerint többet hirdettek, márciusban a legkisebb összeg is 20-25 ezer, a legnagyobb körülbelül félmillió forint volt, amit a cég egyetlen hirdetésre elköltött. Ezzel szemben áprilisban – bár volt egy százezres tétel – inkább a tízezer forint alatti kiadások voltak jellemzőek. A május első fele az előző két hónaphoz képest kiegyensúlyozottabbnak mondható; a költéseknek több mint a fele 20 ezer forint alatti volt, a magasabb összegek is 40-50 ezer körül mozogtak, a legkirívóbb esetben is 70-80 ezer forintot fizettek egy alkalommal.

Érdekes megfigyelni a politikai hirdetések témaválasztásait az egyes hónapokra vetítve: a milliós kiadást jelentő márciusi cikkek döntő többsége Márki-Zay Péterről és a hódmezővásárhelyi városvezetés kritikájáról szólt, elenyésző mennyiségük pedig Makót dicsérő írás volt. Áprilisban szerényebb anyagi ráfordítással – a hódmezővásárhelyi politika helyett – szinte kizárólag a térség kisebb településeinek közéletéről szóló cikkeket hirdették. Májusban már nemcsak a költségek, hanem a vásárhelyről és a térségi falvakról-városokról szóló cikkek témaeloszlása is egyenletesebb volt.

Hivatalosan a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozik, viszont a Délmagyar is egyre gyakrabban hirdet hódmezővásárhelyi témájú politikai tartalmakat. Márciusban még csak egyetlen alkalommal költöttek Vásárhellyel foglalkozó hirdetésre (25-30 ezer forint értékben), áprilisban már több ilyen jellegű kiadásuk is volt, hasonló összegekkel. Májusban viszont eddig közel három hét alatt kétszer annyit áldoztak a Márki-Zay Péterrel és önkormányzatával foglalkozó tartalmak promotálására. Tavasszal eddig a Délmagyar összesen 539.000 és 630.000 forint közötti pénzösszeget fizetett a Hódmezővásárhelyről szóló hirdetések után.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!