Még nem szoktak vissza a sínekre a Szeged és Békéscsaba között utazók

A 2017-es utasforgalom 70 százalékát produkálta idén szeptemberben a Szeged-Békéscsaba vasútvonal, amit a tram-train projekt miatt kellett hosszú időre lezárni. A közlekedők visszapártolását segítheti a vasútvillamos.

Három évig építkeztek a tram-train kapcsán a Szeged-Békéscsaba vasútvonalon, a Hódmezővásárhelyig tartó szakaszra 30 milliárdot költöttek. A MÁV adatai alapján egyelőre nem tértek vissza az utasok. 

Idén szeptemberben 47 545-en, míg pályaszakasz felújítása előtt, 2017 szeptemberében 69 090-en utaztak jeggyel vagy bérlettel a Szegedet Békéscsabát összekötő vonalon – derül ki az Átlátszó által az állami vasúttársaságtól kikért közadatból. Ez 31 százalékos visszaesés a korábbi időszakhoz képest.

Ugyanakkor az is igaz, hogy a MÁV utasforgalma hónapról hónapra bővül, mióta – ez év február 22-től – ismét lehet vonattal közlekedni Hódmezővásárhely és a Csongrád-Csanád megyeszékhelye között. 2021 márciusában 22 ezren, májusban 36 ezren, augusztusban több mint 42 ezren váltottak jegyet erre a vonalra.

A tendenciának újabb lendületet adhat a tram-train november végi indulása. Lapunk felhívására szavazó olvasóink közül a legtöbben az advent idejére ünnepi fénydíszbe öltöztetett vasútvillamosnak nem tudna ellenállni.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!