Ma már építették a Kossuth téri kávézót
A helyén az 1960-as évektől álló nyilvános vécét, mely az utóbbi évek óta – funkciót váltva – a közmunkások szerszámosának adott helyet, október közepén kezdték el bontani. Ma már a helyén lévő kávézó épületét kezdték el falazni.
Az új kávézó és pavilon elkészítéséről a város az Ép-Ker Expert Kft-vel kötött szerződést. A budapesti székhelyű, 2020-ban alapított, 4 főt foglalkoztató, tavaly nettó 186,1 millió forint árbevételt elérő cég adta a legolcsóbb ajánlatot, 38 millió forint + ÁFA értékben. A bontással és az építéssel 9 hónap alatt kell elkészülniük, azaz jövő júliusban már állnia kell az épületnek.
A bontás október 19-én kezdődött, a bádogtető leszedésével, s az épület falai nem sokkal később már a földre is kerültek. Információink szerint a falak csempéit a HVSZ Zrt. telepén őrzik. A törmelék elhordása után nem sokkal alapozni is kezdték az új, a tér műemléki környezetéhez méltó színvonalú és megjelenésű kávézó-pavilon épület, s az alapokra ma kezdték el a falakat felhúzni.
Az építkezés arra régi problémára is megoldás lehet, amit a Csengettyű-köz és Oldalkosár utcák lépcső felőli sarkán korábban éjszaka működött büfé okozott. A környékbeliek ugyanis arra panaszkodnak, hogy pénteken és szombaton hajnalonta zavarja a nyugalmukat a büfé vendégköre. – Ha a Kossuth téri kávézó-pavilon elkészül, ezt– egy idő óta egyébként nem is üzemelő faházat – le lehet bontani – mondta Márki-Zay Péter. Az új épületet pedig használatra felajánlaná a város az Oldalkosár utcai büfét működtető vállalkozónak.
A Kossuth téri nyilvános vécé története összefügg a tér 1960-as évekbeli rendezésével. Az idősebb korosztály emlékei szerint a Bakay-ház, és a Bakay-kút elbontása után kezdték építeni a Sarokház Kossuth tér 7. szám alatti épületét, illetve a kisebb házak bontását követően a mai Andrássy út (akkor Lenin utca) mindkét oldalán a bérházakat.
A nyilvános vécé is ennek a korszaknak az emléke, melyet jól fémjelez, hogy az évtized elején még konflisok várták a Béke szállóból hazainduló vendégeket, míg a végén már Warsawa taxik, s az Ótemplomi magtár volt a Buszállomás központi épülete.
Hozzászólások lezárva.