Lázár János minisztériuma hosszasan bíbelődik a rollerezők szabályozásával
Szabályozatlanul lehet száguldozni rollerrel, 2019 óta egy helyben topog a törvényhozás.
Hazai adatok nem állnak rendelkezésre – a rendőrség a baleseti statisztikákban nem vezeti külön a rolleres balesetek számát –, de tavaly nyárig világszerte több mint 1400 halálos balesetben voltak résztvevők elektromos rollerek, a sérültek száma pedig nagyságrenddel nagyobb lehet – írta a Népszava.
A jogszabályalkotók azonban mintha nem vennének tudomást arról, hogy napi szinten mekkora veszélyt jelentenek ezek a mindenféle szabályozás, kontroll nélkül, gyakran igen nagy sebességgel közlekedő eszközök. Bár a szabályozást a hazai kormányzat is indokoltnak tartja, 2019-ben legalábbis elkezdődött egy javaslatcsomag vizsgálata, de mind a mai napig nem történt látványos előrelépés. A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) márciusban a lapnak elmondta: „Az elektromos rollerek közúti használatára tervezett szabályozás már előkészítés alatt áll.” Azt viszont nem részletezték, hogy hol tart előkészítés, és mikorra várható döntés. A Miniszterelnökség sajtóirodája megkeresésükre közölte: „A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelet módosításának ügyében az elmúlt időszakban hatósági, közútkezelői, önkormányzati, szakmai és érdekképviseleti szervezetekkel történtek egyeztetések. A beérkező javaslatok szakmai véleményezését követően – jelenleg is – kialakítás alatt van a módosítás végső tartalma. Ezt követően kezdődhet az előterjesztés közigazgatási, majd társadalmi egyeztetése”.
Aki rollerrel vagy biciklivel közlekedik, nagyon komoly anyagi kockázatot vállal, hiszen ha balesetet okoz, egyrészt ő maga is megsérülhet, másrészt az általa okozott anyagi kárért is felelősséggel tartozik – hívta fel a figyelmet Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. kommunikációs igazgatója. – Mondhatjuk, hogy Magyarországon nem megoldott, hogy aki rollerrel vagy biciklivel közlekedik, annak legyen felelősségbiztosítása – hacsak ő maga nem köt ilyet. A jogalkotásnak kellene kimondani, hogy aki részt vesz a közlekedésben, legyen az autós, biciklis, motoros vagy rolleres, annak rendelkeznie kell felelősségbiztosítással, különben az általa okozott kárt ráterheli a rendszer.
Hozzászólások lezárva.