Lázár János felvetette, hogy Hódmezővásárhely fizesse a MÁV-nak a helyi lakosok városon belüli jegyét

Lázár János online fórumot tartott Facebook oldalán, amelyen előzetesen lehetett kérdezni a kormánybiztostól. Íme a legfontosabb tények, amelyeket megtudhattunk válaszaiból:

  • A teljes árú jegy 465 Ft lesz, ez olcsóbb, mint a busz vagy a vonat (ez csak részben igaz, mert például a Tóalj utca és a Brüsszeli krt. közötti rész busszal jelenleg is 465 Ft, a Tóalj utca és a Mars tér között már valóban 560 Ft- B.T); minden kedvezmény jár és igénybe lehet venni.
  • Terve egy megyebérlet bevezetése. A vasút és a Volán bérletek a megyében 9999 Ft-ba kerülnének. A kormánnyal szeretné ezt jóváhagyatni. Orbán Viktornak ezt nyitottan fogadta.
  • A szegedi kombinált bérlet 20 ezer forint alatt lesz, de hogy mennyi, azt még most nem tudta megválaszolni.
  • Szeretné, hogy a hódmezővásárhelyi önkormányzat az emberek városon belüli utazási díját fizesse ki a MÁV-nak, és akkor, ahogy ő mondja, valóban térítésmentes lesz az utazás városon belül.
  • A két belváros között 40 percnél rövidebb menetidőt szeretnének. A 37 méteres járatokra elvileg úgy számolták, mindenki felfér, de ha mégsem, a MÁV rendel még járműveket.
  • A sebességgel kapcsolatban elsősorban a biztonságra és az azokkal kapcsolatos előírásokra törekedtek, ezért nem mehet egyelőre bizonyosan a jármű 130-cal, csak maximum 100-zal. Az Európában működő tram-traineknek is állítása szerint ennyi a maximális sebessége, vagy kevesebb. De később meg kell nézni, hogy lehet beállítani a maximális sebességet.
  • A Szeged Pláza 30 percre van Hódmezővásárhely János tértől, mondta.
  • Az üzemanyag árak miatt nem fél attól, hogy versenyképes lesz-e a tram-train, természetesen az a véleménye, hogy igen.
  • Nem lesz Új-Kishomokon megálló, mert a Népkerthez közel vannak az új-kishomokiak. Ráadásul a csúcsiaknak és a béke telepieknek messzebb van az állomás, a városrész szélétől bizonyosan, mint az új-kishomokiaknak, tette hozzá. A későbbiekben lehet bővíteni a megállók számát, de ebben az esetben lassabban lehet Szegedre érni. Az új-kishomokiaknak irány a Népkert, mondta Lázár János.
  • A Nagy András János és az Ady Endre utcai lámpák összehangolása zajlik. Ezeken még állítani kell.
  • Nem lesz büfé a szerelvényeken. Wifi viszont lesz.
  • Nem fog történni semmi a beruházással, hogyha Márki-Zay Péter nyer a körzetben (de elmondta, nem fog nyerni)
  • Miskolc, Eger, Szombathely környékén, a Debrecen-Nagyvárad járat kapcsán, Győr környékén lenne igény hasonló járatra.
  • Mindenütt a lakosság és a társadalom megelégedésére vezették be ezeket a járatokat. Ehhez kapcsolódóan az a véleménye, hogy nem csak pedagógusok, hanem az orvosok és egészségügyi dolgozók is könnyebben fognak Vásárhelyen munkát vállalni.
  • Szerinte leszoknak majd az emberek ennek kapcsán a buszozásról, de különösen az autózásról a két város között, ami azért is fontos, mert ezzel kevésbé szennyezik majd a levegőt.
  • A projektet 15 évvel ezelőtt tervezték 16 milliárd forintra, az azóta eltelt idő miatt lett 80 milliárd. Az ár értékarányos.
  • A vásárhelyiek nem változáspártiak, nehéz őket meggyőzni az újról, az innovációról. Régi hódmezővásárhelyi hozzáállás, hogy minden úgy jó, ahogy van. A szennyvízberuházással kapcsolatban is nehéz volt az embereket meggyőzni. De tanulóképesek és gyors felfogásúak is a Hódmezővásárhelyen élők.
  • A kerékpárért pótdíj-szabás lesz, de reggel nem biztos, hogy minden járatra felfér. De lobbizni fog az olcsóságért vagy akár az ingyenességért is Lázár János.
  • A szegedieknek egyből megtérül a beruházás, a civilizációs megtérülés jelentősebb.
  • Nem látnak semmilyen egyéb fejlődést Hódmezővásárhelyen.
  • Kereskedelmi forgalomban kapható szabvány méretű mopeddel is fel lehet szállni a járatra.
  • Azt még nem tudni, lesz-e, és ha igen, mikor Makó-Arad járat. Makó felé vasútkorszerűsítést kellene végrehajtani, mert jelenleg 40 km/h-val haladhat a vonat. Makó autópályán 20 percre van Szegedtől, az ingázóknak mekkora az igényük, az kérdés. A szentesiek is csatlakozhatnak könnyebben a tram-trainhez.
  • 1-2 éven belül lehet, akár villamoson keresztül átmenni Szabadkára.
  • Minden járművön lesz bankkártyás jegyautomata, Hódmezővásárhelyen minden megállóban, Szegeden 6 megállóban lesz jegyautomata.
  • Minél többet használjuk, annál kevesebbet fog csikorogni a jármű, a kerekek és a lengéscsillapítók beállítása folyamatosan zajlik.
  • Minden, Magyarországon üzembe helyezett jármű közlekedni fog.
  • Akár karácsony környékétől lehetnek éjszakai járatok, de a MÁV egyelőre januárt mond. 2 órakor indul majd a napi utolsó után újra az éjszakai járat az adott napon. A csütörtök-szombat biztos, a szerda, amikor egyetemi bulik vannak, most még kérdéses.
  • Hódmezővásárhelyen előnyösebb és komfortosabb lesz élni azoknak, akiknek Szegeden kell munkát vállalni, ahol ráadásul a reggeli csúcsban nem megoldott a tömegközlekedés és a parkolás.
  • Nincs terve arra, hogy újra polgármester legyen, bár azt látja, hogy a városnak jelenleg nincs.
  • A következő 15 évben, ha megválasztják, a projekt kibővítésén is dolgozni fog esetleg, amennyiben erre lesz igény (a kérdés itt a Jókai utca és a Szántó Kovács János utcára vonatkozott).

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!