Közmeghallgatás: közétkeztetés, zöldterület-fejlesztés, városházi ügyfélszolgálat
Három nagy témát érintett a szerdai közmeghallgatás, melyet a polgármesteri hivatal dísztermében tartottak. A testületből tíz fő vett részt, valamint Szabó János alpolgármester. A lakosok közül mindössze egy fő kért szót, ezen kívül írásban érkezett még kérés.
Mint az ismert, január elsejétől a Prizma Food Kft. végzi a közétkeztetést Hódmezővásárhelyen. Boros Attila, a Prizma cégcsoport vezérigazgató-helyettese a közmeghallgatáson kifejtette, lehet, hogy a gyermekek íztelenebbnek fogják érezni az ételt, de egészséges lesz. A közétkeztetést egyébként EMMI-rendelet szabályozza, megadott energia- és tápanyag-beviteli értékek között lehet elkészíteni az ételeket. Az ízvilághoz kapcsolódóan elmondta, díjmentesen biztosítanak majd kóstolásokat a szülőknek, akik utána értékelhetik a főztjüket.
Horváth Zoltán önkormányzati képviselő szakmabeliekkel egyeztetve több kérdést is feltett. Ezekre válaszolva Boros Attila elmondta, a megadott határoknál a jól bevált módszereket és az ésszerűséget alkalmazzák, így pl. zöldségből nem maximumot adják, mert nem eszik meg a gyermekek. Az étellopások ellen sűrű leltározással védekeznek, a dolgozóknak ebédet biztosítanak. A pályázati kiírás biztosította a menzás dolgozók átvételét legalább egy évre. A húst és a zöldséget helyi beszállítótól szerzik majd be, egyedül a száraz áru érkezik központilag. A Hód-Menza Kft. korábbi főzőhelyeit önerőből újítják fel.
Márki-Zay Péter polgármester hozzátette, a közétkeztetés külső szolgáltatónak való átszervezésével 30-40 millió forintot takarít meg a város.
A következő témában Farkas Andrea, városüzemeltetési csoportvezető a járda-, út- és zöldterület fejlesztési koncepcióról beszélt. Kifejtette, parkolók kialakításánál zöld parkolókra kell törekedni; az elöregedett utakat ne kátyúzzuk, hanem teljesen új aszfaltréteget kapjon. Sok fakivágási kérelem érkezik az önkormányzathoz, viszont minél többet kellene ültetni. Fejes Péter képviselő úgy értékelte, jó volt azt a beszámolót meghallgatni, Krupiczer Ferenc pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a sétálóutca miatt észak-déli irányban nem lehet közlekedni a városban, erre koncepciót kell kidolgozni.
Ehhez a témához kapcsolódóan Gyöngyösi Ferenc képviselő bejelentette, most is felajánlj pár száz facsemetét a város részére.
A közmeghallgatásra eljött Bánfi József a Halász utcáról, aki arra panaszkodott, hogy kátyús az utca és nagyok a szintkülönbségek az úton. Egy beérkező levélben pedig egy lakos azt kérte, a Metripond előtt helyezzék vissza a fedett buszmegállót, ami tram-train munkák során került el onnan. Mindkét kérést rögzítették.
Végül a városházi ügyfélszolgálat tevékenységéről Laczkó Judit, a Lakosságszolgálati Iroda vezetője beszélt. Emlékeztetett, központi ügyfélszolgálatot hoztak létre, lezárták a folyosókat, így az ügyfelek sem bolyonganak az épületben és gyorsabb lett az ügyintézés. Amióta ez a rendszer van, 8 ezer fő fordult meg a hivatalban. Tatár Zoltán jegyző az elektronikus ügyintézés jelentőségére hívta fel a figyelmet, főleg ebben a pandémiás helyzetben. Márki-Zay Péter szerint a célok között szerepel az ügyintézési határidők tartása, ennek minőségének növelése, az elektronikus ügyintézés bővítése. Hozzátette, panasziroda és panaszláda is működik a városházán.
Hozzászólások lezárva.