Kimagasló értékelést kaptak a vásárhelyi óvodák az Oktatási Hivataltól
A Hódmezővásárhelyi Egyesített Óvodának mind a 12 tagintézményét átfogóan megvizsgálta a szakhatóság. Áttekintették a pedagógusok módszertani felkészültségét, a tanulási folyamatok támogatását, a gyermekek személyiségfejlesztését, az egyéni bánásmód és a közösségfejlesztés megvalósulását is. Az eljárás végén 94-99 százalék közötti, kimagasló minősítést kaptak a vásárhelyi óvodák. Borsiné Csontos Ilonának, a Pál utcai tagintézmény vezetőjének munkáját pedig száz százalékra értékelte a szakhatóság.
Az intézményvezető a tanfelügyeleti eljárás kapcsán köszönetet mondott minden kollégájának a közös munkáért. Borsiné Csontos Ilona portálunknak elmondta, hogy az értékelés legfontosabb feladata az lenne, hogy az intézmények oktatási és nevelői minőségét, illetve vezetőiknek és pedagógusaiknak a munkáját a lehető legátfogóbban feltérképezzék és a fejlesztési lehetőségeket megtalálják.
„Az Oktatási Hivatal által kijelölt független szakértői bizottság végezte ezeket az ellenőrzéseket, az ország különböző pontjairól érkeztek szakértők, háromfős bizottság” – vázolta az óvodavezető, aki azt is elmondta, hogy az ilyen jellegű vizsgálatok során a hatóságok először az intézmények alapdokumentumait tekintik át, ezután pedig személyes látogatást is tesznek az óvodában.
Ezt az eljárást tavaly két tagintézményben – első körben a Pál utcai és a Magvető utcai, majd a Oldalkosár utcai és a Nádor utcai óvodákban is lefolytatták, így mostanra mind a tizenkét intézmény sorra került.
Elemezhettük a munkánkat, hogy melyik területen érdemes fejlesztéseket megvalósítani, de nagyon jó eredmények születtek, ami azért nyilván öröm. 94 és 99 százalék közötti eredményekkel végzett mindegyik tagintézményünk
– nyilatkozta Borsiné Csontos Ilona, aki külön köszönetet mondott kollégáinak az eredményes munkáért.
Az óvodavezető azt is elmondta, hogy az eljárás során olyan területeket vizsgáltak meg a szakértők, mint a pedagógusok módszertani felkészültségét, a tanulási folyamatok támogatását, a gyermekek személyiségfejlesztését, az egyéni bánásmód és a közösségfejlesztés megvalósulását.
Hozzászólások lezárva.