Kiderült, kik néznek a leginkább köztévét
Az ország közel fele egyáltalán nem olvas híreket az interneten – derült ki a Republikon Intézet elemzéséből, olvasható a magyarnarancs.hu-n.
Éles a különbség az ország egyes csoportjai között a médiafogyasztási szokásokat illetően – ez derült ki a Republikon Intézet elemzéséből, amelyet a Bige László milliárdos által megrendelt és a Závecz Research által készített nagymintás, 5000 fős reprezentatív közvélemény-kutatás alapján végeztek, aminek eredményét, ebben a cikkben ismertették.
Az elemzés arra jutott, hogy
továbbra is a televízióból tájékozódik a magyar lakosság legnagyobb része,
önbevallás alapján a televíziók közül az RTL Klub hírműsorait nézik a legtöbben, a második legnépszerűbb pedig a TV2, ez a két adó vonzza napi szinten a legtöbb érdeklődőt az összes médium közül.
A válaszadók kevesebb, mint a fele (46 százalék) vallotta, hogy legalább heti egyszer nézi a Magyar Televízió hírműsorait. A Magyar Televízió ilyen szempontból közelebb áll nézettségben az ATV-hez, mint a két nagy kereskedelmi adóhoz.
Megdöbbentő adat ugyanakkor, hogy
a válaszadóknak csupán 56 százaléka olvas híreket az interneten.
Eszerint továbbra is igaz, hogy a társadalom jelentős részéhez nem jut el internetes média.
Akik viszont olvasnak híreket az interneten, azok között önbevallás alapján az Origo, az Index és a 24.hu a leglátogatottabb hírportál, az élmezőnyben a 444.hu, a hvg.hu, a blikk.hu és a telex.hu hasonló, valamivel alacsonyabb napi olvasottsággal rendelkeznek.
Miközben hírportálokat csak a társadalom 56 százaléka olvas, a Facebookot 48 százalék látogatja naponta, és további 17 százalék hetente többször is, összesen mindössze 28 százalék az, aki azt vallotta, hogy soha nem megy fel a közösségi oldalra. Bár a kereskedelmi csatornákat (RTL, TV2) többen nézik heti bontásban, a Facebook napi szintű felhasználóinak aránya magasabb minden más médium mért adatainál – írják a portálon.
Hozzászólások lezárva.