Kétszer ennyi lehetőség van a mártélyi szállásban

A turizmus olyan, hogy bevétel csak abból lesz, ha először költenek rá – nem is keveset. A szakember szerint ez a mártélyi üdülőhelyre is igaz. Egyik oldal: a helyhatóság büdzséje szűkre szabott. Másik oldal: ha nem fektetnek be reklámba, nem lesz több turista és ezáltal több bevétel.

– Anélkül, hogy marketingre költenének, nem lehet változást elérni. Nem olyan rossz a 22 százalékos kihasználtság, de mindig a még jobbra kell törekedni. Meglátásom szerint kemény munkával akár 50 százalékosra is fel lehet ezt tornázni ezen a helyszínen – ezt Márton Mária turisztikai szakember, a Dél-Alföldi Fürdők Egyesületének elnöke mondta lapunk kérdésére. Egy vásárhelyi közgyűlési téma kapcsán voltunk kíváncsiak a szakértő véleményre. A rendes ülésen tárgyalta a grémium a mártélyi üdülőterületen lévő Bodnár Bertalan Oktatóközpont és Ifjúsági Szállás tavalyi beszámolóját. A létesítmény a vásárhelyi önkormányzat tulajdonában van. A hely ugyan némi korszerűsítésre szorulna, de szép az épület, gyönyörű a park, a környék – ennek tükrében gondoltuk alacsonynak a kihasználtságot.

Az ülésre benyújtott írás szerint a foglaltság lassan, de évről évre nő, 2012-ben 9 százalékról indult, 2019-re jutott el 22 százalékig. Tavaly közel 9 milliós bevételük volt, ennek azonban fele kiadás, 2007 vendég 3090 vendégéjszakát töltött el. A szálláshely reklámozásával – de csak azzal – a Tourinform foglalkozik, a foglalásokat a városházán tartják nyilván. A nyári kihasználtság rendben van, ősztől tavaszig viszont nagyon sok az üresjárat. Márton Mária szerint ezt csak a mostaninál jóval rámenősebb módon lehet orvosolni.

– Ha nincs rá sok pénz, akkor a csere lehetőségével lehet élni, azaz például a „szabad városok” hirdethetnének térítésmentesen egymás médiájában. Az sem árt, ha van olyan személy, aki csak ennek a szervezésével foglalkozik. Elébe megy a vendégnek, iskolákat keres fel, osztálykirándulásokat szervez, nyugdíjas klubokban ismerteti a lehetőséget. Méghozzá nem a környéken, hanem messzebb, mondjuk a Dunántúl Régióban. Bármilyen lehetőséget számba lehet venni: nagyi-unoka őszi tábor, horgász tábort. A környék adja magát népművészeti vásár szerezésére, vagy gyermek vízi színházra – osztotta meg ötleteit a szakértő. 

A turizmusban óriási lehetőségek vannak, a megyei iparkamara is igyekszik kapcsolatokat kialakítani ennek fejlesztése érdekében. Azt, hogy a megye kitörési pontja a turizmus, a Délmagyarország tudósítása szerint a Csongrád Megyei Önkormányzat is megfogalmazta. A vásárhelyi városvezetés tervei városmarketinget illetően úgy tudjuk, még alakulóban vannak. A Bodnár a pénteki rendkívüli ülésen ismét terítékre kerül. A határozati javaslatok még nem nyilvánosak, annyit lehet előre tudni, árjegyzék módosításáról döntenek.










Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!