Kábelt hosszabbítottak meg a laktanyai körforgalomnál

Ez is része a Tóth malom utca építésének. Már az úttest aljzatbetonja alá is végig leterítették a kavicsos homokot.

Arra autózó olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy a laktanyai körforgalom Tóth malom utcai végén lapátos emberek, illetve egy munkagép dolgozik.

Valóban a Colas Zrt. munkatársai a közvilágítási kábelt hosszabbították meg, illetve a régi kábelre húztak védőcsövet. A munka nem véletlen, hiszen az útépítés a tervek szerint a hó végére befejeződik, azaz elkészül a körforgalom és a szennyvíztisztító közti szakasza, s azonnal meg is nyitják majd azt a forgalom előtt. Az áram pedig azért kell, mert az út mellett közvilágítás is lesz.

A Tóth malom utca hiányzó 300-400 méteres szakaszának megépítésével jelentősen csökkenhet az autósforgalom – többek között – a Kaszap és a Tóalj utcákban. Azoknak, akik a hódtói, újvárosi és susáni városrészekben laknak, ezen az elkerülőúton gyorsabban juthatnak ki majd a 47-es útra.

A szennyvízteleptől kétirányú lesz a forgalom, teherautók ezen a szakaszon csak a Szegedi út felől jöhetnek majd be, a TESCO aluljáró és a Síp utca felé vezető keskenyebb útszakaszon pedig csak személyautók közlekedhetnek majd.

Már az úttest aljzatbetonja alá is leterítették a kavicsos homokot

A beruházás első üteme idén 100 millió forint, s ezt a számlát teljes egészében a vásárhelyi önkormányzat állja. A második és harmadik szakaszban kerékpárút, közvilágítás és a Széchenyi térig a jelenlegi út szélesítése is megtörténik. Az első ütemben megvalósul a laktanyai körforgalomtól a szennyvíztisztító bekötőútjáig egy 5 méter széles út. Megindultak a közbeszerzési eljárások, a majdan mellette futó kerékpárút építése érdekében, valamint folytatódni fog egészen a Széchenyi térig az út megújítása, a szélesítéssel és a kerékpárút építésével.

A 388 méter hosszú új útszakasz kivitelezésére egyébként összesen tíz ajánlat érkezett. A legolcsóbb ajánlatot a Colas Út Építőipari Zrt. adta. A társaság nettó 99 millióért jelentkezett a munkára, míg a legdrágábban, nettó 170 millió forintért az algyői székhelyű DÉLÚT Építő és Bányászati Kft. vállalta volna el feladatot – derül ki az elektronikus közbeszerzési rendszerben nyilvánosan elérhető bírálati összegzésből. írtuk meg még idén februárban.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!