Jovány Gyula feljelentést tesz a Balaton Busz ellen
A Jovány Busz Kft. ügyvezetője, Jovány Gyula, feljelentést tesz amiatt, mert – állításuk szerint – a ma elindult új tömegközlekedési szolgálató, a Balaton Busz Bt. két busza is engedély nélkül közlekedik Hódmezővásárhelyen, azt mondják, a járműnyilvántartási platform szerint ezek nem rendelkeznek „közforgalmú személyszállításra alkalmas” vizsgával. Jovány Gyula úgy véli, „van aki ezt megteheti, és van, aki nem.”
A Jovány Busz Kft ügyvezetője amiatt tesz feljelentést a Balaton Busz Bt, és alvállalkozója, a Signum Transfer Kft. ellen, mert állításuk szerint a Hódmezővásárhely belterületén közlekedő AI EI 512 és SDD-612 forgalmi rendszámú autóbuszaik engedély nélküli személyszállítást végeznek. Tudomásuk szerint a AI EI 512 forgalmi rendszámú autóbuszt külföldről hozták be és szeptemberben lett honosítva, honosítási eljárás keretében pedig a feljelentő tudomása szerint nem lehet beírni a „közforgalmú személyszállításra alkalmas” bejegyzést a jármű műszaki adatlapjára. Azt állítja, ehhez külön vizsga kell, ennek hiányában „bizonyára nem adja ki a hatóság az engedélyt”.
Jovány Gyula azt is elmondta, műszaki hiányosságok is megállapíthatók a buszokon, amelyek miatt szintén feljelentést tesznek. Például a 44-es, illetve 45-ös jelzésű Ford Transit buszokon nincsen vészjelző. A Jovány Busz Kft. ügyvezetője abban is biztos volt, hogy ezeken a vonalakon nem lesz elég az a kisebb busz, amit az új cég küldött, szerintük itt legalább 30-fős kellene.
Véleménye szerint ezek óriási hiányosságok, amelyekre egy ekkora cégnek jobban kellett volna figyelnie, de akár a sofőrjeit is elvihette volna néhány nappal indulás előtt betanulni, ahogy azt ő maga is tette korábban, amikor felült a Volánbusz járataira.
Valakinek meg lehet ezt csinálni, van akinek nem. Van, aki úgy van vele, hogy bármit megcsinálhatok, mert NER-es cégem van, véd a hatóság, meg mindenki véd, akkor is el lehet indulni
– fogalmazott Jovány Gyula, és hozzátette, három évvel ezelőtt őket három hónapra felfüggesztette a hatóság hasonló hiányosság miatt, most sem gondolja, hogy az illetékes szervek más álláspontra juthatnának.
Egyébként pedig ha a hiányosságokat pótolni szeretné az új szolgáltató, be kell jelentkeznie az illetékes hatóságnál, amely eleve több hét, de legjobb esetben is 15 nap, állítja Jovány Gyula, aki szerint aki ennél kevesebb idő alatt el tudja intézni, annak protekciója lehet.
Úgy gondolja, hogy az ő jelzésük alapján a hatóságnak ki kellene jönnie ellenőrizni a Balaton Busz járműveit, akik, ha úgy találják, hogy nincsenek meg a szükséges engedélyek, akkor a buszokat ki kellene vonniuk a forgalomból. Ők mindenesetre „feljelentésekkel folyamatosan ösztönözni” fogják őket arra, hogy igenis jöjjenek ki, és ellenőrizzék a buszokat.
Hangsúlyozta, mindezt az utasok testi épsége érdekében, a tragédiák elkerülése érdekében teszik, azért is, mert szerinte az új szolgálató egyik busza sem felel meg a 6/1990-es KöHÉM rendeletnek, amelynek a rájuk és a buszokra vonatkozó szakaszait ők „szóról szóra” ismerik.
Reméljük, hogy hatóság ugyanolyan részletesen leellenőrzi majd az új szolgáltatót, mint ahogy minket is le szokott ellenőrizni
– összegzett végül Jovány Gyula.
Frissítés!
A témával kapcsolatban szerettük volna telefonon reagáltatni a Balaton Busz ügyvezetőjét, aki azonban kollégánk bemutatkozása után azonnal megszakította a vonalat…
Hozzászólások lezárva.