Jócskán megdrágult az élelmiszer: az alma például 133 százalékkal
Két és fél éve nem mért akkora éves áremelkedést a hazai hipermarketekben a Privátbankár, mint most augusztusban.
Az élelmiszerárak az elmúlt hónapokban mind a KSH, mind pedig a Privátbankár rendszeres felmérései szerint magasan az átlagos infláció felett emelkednek.
A portál 2007 óta vizsgálja három hazai hipermarket-lánc árait. A 30 terméket magába foglaló augusztusi árkosár felmérés éves összehasonlításban ezúttal közel 12 százalékos drágulást mutatott ki.
Az Interspar 10, a Tesco 11, az Auchan pedig 14,5 százalékkal lett drágább egy év alatt.
30 százalékot meghaladó éves áremelkedést mértek a tojásnál, 20 százalék körülit a kávénál, párizsinál, a cukornál, a Túró Rudinál és a tejfölnél is. Mindemellett több mint 10 százalékkal drágább idén az ásványvíz, a kóla, egyes tömény szeszesitalok, a margarin, a sajt, az étolaj, a tea és a kávé is, mint tavaly. A drágulási listát az alma vezeti: most már 133 százalékkal többe kerül, mint egy évvel ezelőtt, ráadásul a kínálat is erősen beszűkült.
A 30 vizsgált termék felénél mértek legalább 10 százalékos éves áremelkedést.
Hozzászólások lezárva.