Interjút készítettek a kora reggel a novemberi ködben sétáló Lázár Jánossal

A Blikk kapta mikrofonvégre a minisztert, aki még Hódmezővásárhelyet is dícsérte egy bizonyos szempontból. Szerinte a politika és a sajtó kéz a kézben jár, és sokkal többre megy azzal az ember, ha nyíltan és őszintén beszél a problémákról, mintha a szőnyeg alá söpri őket. Lapszemle.

A Blikk tudott interjút készíteni Lázár János miniszterrel, amint tegnap, tehát kedden reggel a Margit hídon sétált át, egymaga. Az interjúban leírtak alapján Lázár János fontosabb kijelentései a következők voltak:

  • Sokáig a munkája része volt, hogy együtt dolgozott a sajtóval, mert a politika és a sajtó kéz a kézben jár. Szerinte nincs olyan kényes kérdés, amiről ne lehetne beszélni, azt tanulta, hogy ha az ember nyíltan, őszintén beszél a problémákról is, többre megy, mintha szőnyeg alá söpri őket;
  • Orvosok tanácsára napi 5-6 kilométert kell gyalogolnia, mert derékfájós;
  • A biciklit otthon hagyta Vásárhelyen, ahol jó a kerékpárút-hálózat;
  • A budapesti utakat nem ennyiféle és ennyi járműre tervezték;
  • Támogatni kell a bicikliseket is a fővárosban, ám úgy, hogy ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek.
  • Nem tartja elvetendőnek a dugódíjat. Erre utalva azt mondta, vannak a kormányhoz képest eretnek gondolatai és a saját gondolatait képviseli;
  • Szolgálati kocsival jár Vásárhelyről Budapestre, jachtot nem szeretne, a Tisza partján él, ott ladikot használnak, de Mészáros Lőrinc dolgaiba nem szólna bele;
  • Hódmezővásárhelyen a Zsoldos utcában szokott aludni, nem a batidai kastélyban;
  • Ő maga vonattal ritkán jár, de fia által is naprakész a témában;
  • Vezetőből mindig van utánpótlás, szakemberek kellenek a MÁV-hoz;
  • Vitézy Dávid szavaira nem reagál, mert nem akar beleszólni a főpolgármester-választásba;
  • magáncégeke bízná az új vasúti járműveket kell vásárlását, vasúti pályák fejlesztését, de a privatizációval rosszak a tapasztalatai, azt szeretné, ha a MÁV egy jó vállalat lenne, de ha költséghatékonyan megéri kiszervezni, akkor ezt fogják tenni;
  • A távolsági és a nemzetközi vonalakon, lehet, hogy drágább a MÁV, de az országbérlet és a vármegye bérlet nagyon bejött;
  • A bezárt vonalakkal kapcsolatban decemberben tartanak egy felülvizsgálatot, hogy a tíz vonal hogyan szolgált korábban, illetve mennyire váltak be helyettük az autóbuszok;
  • L. Simon László egy kiváló ember, ő maga nem látta a World Press fotókiállítást;

A teljes interjút itt olvashatják el.

A borítókép illusztráció.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!