Idősotthoni látogatási ügy – újabb levél jött

Újabb levél érkezett a HTKT Kapcsolatközponttól (Kovács-Küry Időskorúak Otthona) azzal a meghiúsult látogatással kapcsolatban, amelyről itt írtunk először. Egy második cikkben is foglalkoztunk az üggyel. Levelükben azt írják, a cikk helyreigazítása nem történt meg. Nos, mi nem másíthatjuk meg a Szalkai Edina által elmondottakat, de készséggel mellé tesszük az idősotthon vezetése által leírtakat. Ezt megtettük volna már az első cikkben is, ha időben választ kapunk.

Mint emlékezetes Szalkai Edina azt mondta, szerette volna kedvenc ételét bevinni, átadni az idősotthonban lakó édesapjának. Gyógyszerosztás idején érkezett, nem tudták lehívni Laci bácsit, azt mondták neki, jöjjön vissza később. Visszament később, de a személyes találkozás, az étel személyes átadása – elmondása szerint – nem történt meg. A történetnek ezt a részét (a személyes találkozás, a személyes étel átadás elmaradása) az idősotthon se cáfolta.

Ugyanakkor az intézmény vezetése saját honlapján is kéri a látogatási rend, a látogatási szabályok szigorú betartását. A korábbi levélben és most is ezt emelik ki válaszukban. Kérdésünkre, miszerint, jelenleg milyen látogatási szabályok vannak érvényben, most így válaszoltak:

A levél 1. pontja: honlapon megtalálható az aktuális látogatási rend

Miután a bentlakó lánya nekünk úgy folytatta a történetet, hogy

Odajött apukám a bejárathoz, a pacalt, amit vittem átadták neki, de az ajtón ki sem engedték, még a bejárathoz sem. Rángatta az ajtót, én be se mehettem. Megakadályozták a személyes kontaktot, nem ölelhettem és nem puszilhattam meg az édesapámat.

Egyúttal magyarázatot adott arra is, miért látogatási időn kívül érkezett.

Folyamatos műszakban dolgozom 8 napja, és most alig vártam, hogy átöleljem.

Erre vonatkozott az a kérdésünk, hogy „Előfordulhat -e az, hogy valaki nem tud ételt átadni a szerettének, és ha igen, miért?” 

Az intézmény válasza:

A levél  9. pontja: a lakóknak érkező csomagok átvétele a portán folyamatos, azokat továbbítjuk az ellátottak felé. Az említett esetben is megkapta az Ellátott a hozott ételt a képek alapján.

Előző, 10 pontos válaszlevelükből mi a 7-es, az egyedi kérésekre vonatkozó pontot emeltük ki, 2. cikkünkben azt írtuk, hogy szerintünk ez ebben az esetben nem sikerült. Ezt az idősotthon vezetése másképp látja:

A 7. pont, miszerint az egyedi kéréseknek igyekszünk eleget tenni, mutatja az említett eset is, hiszen látogatási időn kívül mégis biztosítottuk a kapcsolattartást a lehetőségekhez mérten.

A gazdasági igazgató aláírásával érkezett levél további része pedig ez:

A honlapon megjelent esettel kapcsolatos két kérdésre, mely „költői kérdés” volt, „Mégis ezt érdemli?” Mit is pontosan? Biztosítottuk a látogatást látogatási időn kívül is, át tudta adni a hozott ételt. „Milyen jogalapon tiltjuk a személyes kontaktot?” Erre is kértem a cikk korrekcióját, hiszen nincs tiltva a látogatás, de az erre vonatkozó szabályokat mindenkinek kötelező betartani, és előre jelezni, hogy a munkánkat az előírásoknak megfelelően a legjobb tudásunk szerint el tudjuk látni. Az üggyel kapcsolatban a továbbiakban nem kívánok nyilatkozni, amennyiben a családnak kérdése/kérése van, állok/állunk rendelkezésükre a továbbiakban is.

Mi sem tervezzük, hogy maratoni cikksorozatot közlünk ebből az esetből. Végül azt azonban megismételjük, hogy riportalanyunkat nem tudjuk „helyreigazítani”, ilyen értelemben a cikk „korrekcióját” sem végezhetjük el. Az előző bekezdésben olvasható kérdéseket, „Mégis ezt érdemli? Milyen jogalapon tiltják a személyes kontaktot?” Szalkai Edina tette fel, nem a Hódpress újságírója. Amit megtehetünk, (és meg is kell tennünk) az az, hogy közöljük a másik fél álláspontját is. Megtettük.

riporter

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!