HVG: Akkor lehetett vonattal ilyen lassan eljutni Miskolcról Budapestre, amikor édesanyja várandós volt Orbán Viktorral

Ugyanis éppen 1963. május 1-jén már gyorsabban lehetett eljutni a borsodi megyeszékhelyről székesfővárosunkba, mint 2023 végétől. A miniszterelnök egyébként 1963. május 31-én született. Lapszemle.

Ugyanis Miskolcról a Keleti pályaudvarra 2 óra 5 perc helyett 2 óra 14 perc lesz az út, írja a hvg.hu. Legutóbb 1963. május 1-ig volt ilyen lassú az út a borsodi megyeszékhelyről a fővárosba, ugyanis onnantól kezdve, amikortól villanymozdonyok közlekedtek a két nagyváros között, a korábbi 2 óra 18 percről 1 óra 57 percre csökkent a menetidő. Látszik, a menetidő folyamatosan nőtt, most visszaállt a 60 évvel ezelőtti szintre.

A portál azonban arra is emlékeztetett, hogy 1991 nyarán az országban elsőként ezen a vonalon bevezették az InterCity vonatokat, akkor 1 óra 47 perc alatt lehetett eljutni Miskolcról Budapestre, de már az 1980-as években is volt lehetőség ennyi idő alatt az eljutásra, és a mostani IC-k is csak Mezőkövesden állnak meg. 2011-ben Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. akkori kommunikációs vezetője 1 óra 33 perces menetidőt vizionált, a hosszú távú cél pedig az volt, hogy a Hatvan–Miskolc szakaszt át lehessen alakítani 200 km/órás tempóra alkalmassá, ami 1 óra 23 perces Miskolc–Budapest utat jelentene, vagy inkább jelentett volna. Pedig állítólag történtek fejlesztések: nemrég költöttek el 160 milliárd forintot a szakasz felújítására.

De nem ússza meg az sem, aki Szegedről-Budapestre és retúr szeretne utazni: azt már mi is megírtuk, hogy Budapestről Szegedre 4 perccel többet kell utazni, Szegedről a Nyugatiba 3 perccel nő a menetidő, már amennyiben nincs további késés.

A HVG összeszedte a 2023. december 10-től, majd 2024. január 1-től életbe lépő főbb változásokat, menetidő növekedéseket:

  • Miskolcról a Keleti pályaudvarra 2 óra 5 perc helyett 2 óra 14 perc lesz az út – először itt 7 perc lassulásról számoltak be, ehelyett lett 9,
  • a Nyugati–Nyíregyháza út 3:01-ről 3:07-re nő, ugyanez a másik irányban 3:03-ról 3:08-ra; ennek az útnak a Budapest–Debrecen szakasza 2:28 helyett 2:33, Debrecenből Budapest felé 2:30 helyett 2:34 lesz,
  • a Budapest–Szeged táv 2:22 helyett 2:26 lesz, a Szeged–Budapest útvonal 2:22-ről 2:25-re nő,
  • a Miskolc–Tornanádaska vonalon 1:34-ről 1:47-re nő a menetidő, másik irányban 1:42-ről 1:56-ra,
  • a Hatvan–Szolnok út 1:19 helyett 1:25 lesz mindkét irányban,
  • Hidasnémetiből Miskolcra pedig 53 helyett 55 perc alatt érnek oda az InterCityk.
  • A Budapest–Lajosmizse út 2 óráról 2:02-re nő, visszafele 2:01-ről 2:04-re,
  • a záhonyi vonal fővárosi elővárosi szakaszán két perccel lesz hosszabb az út, a Monor–Nyugati táv 35-36-ról 37-38 percre nő.

Azt a mai napon megírtuk, hogy december 10-től Mátészalka és a romániai Nagykároly között állnak le a vonatok, melyek a továbbiakban csak a magyarországi Tiborszállásig közlekednek, valamint, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület információi szerint több, augusztusban bezárt és távolsági buszra váltott vonalon is megszűnhet a személyszállítás.

Fotó: MÁV Facebook/ Tiszai Pályaudvar, Miskolc

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!