Gyöngyösi táblázatot mutat: „Az előző városvezetés mostohagyermekként kezelte az informatikát”
Újabb részt közölt a vásárhelyi városatya az Öntsünk tiszta vizet a pohárba! sorozatából. Ezúttal az informatikai kiadásokat vette górcső alá.
Lapunk a kezdetektől követi Gyöngyösi Ferenc hódmezővásárhelyi önkormányzati képviselő azon sorozatát, melyben az előző ciklusok pénzügyeit igyekszik tisztába tenni. Legutóbb kiugró éttermi számlákról írt, korábban terítéken volt a Szent István-napi rendezvények kiadása, és az is, hogy állt a város büdzséje a 2018-as időközi választás idején.
A sorozat az ötödik részéhez érkezett. A képviselő a Facebook oldalán ezúttal az önkormányzat informatikai költségeit és feladatait hasonlítja össze, az elmúlt három évet vette figyelembe.
„Azt tudni kell, hogy ebben az időszakban egyedül a 2017-es év volt, ahol a politikai szembenállás nem gátolta a Hivatal informatikai működését. Az informatikai feladatokat ellátók között minden évben volt egy felsőfokú végzettségű személy és mellette változóan 2-4 középfokú végzettségű személy.”
– írja.
Személyi jellegű ráfordítások:
2017: 12,8 millió forint
2018: 10,8 millió forint
2019: 11,4 millió forint
A kimutatáson szereplő kifejezéseket, illetve az azokhoz kapcsolódó magyarázatát részletesen kifejti.
Az önkormányzati ASP rendszer: „Az önkormányzati feladatellátást támogató, számítástechnikai hálózaton keresztül távoli alkalmazásszolgáltatást nyújtó elektronikus információs rendszer. Az ASP rendszer bevezetéséről a 257/2016. (VIII.31.) Korm. rendelet rendelkezik.”
Eszközbeszerzés: „Értéke kifejezetten alacsony volt, kevés pénzt szánt önkormányzatunk az utóbbi időben fejlesztésekre, a rendszer elavult, ennek következtében az új szoftverek és technológiák futtatása egyre komolyabb problémát okoz.”
Internet és telefon: „Ez a két tétel közel azonos összeget (évi 11-12 millió forint) tesz ki. Korábban ezzel sem foglalkozott senki, nem volt versenyeztetve a szolgáltatás. A mobil eszközök és szolgáltatások tekintetében már lezajlott a verseny, itt szolgáltatóváltás lesz, az új flotta komoly megtakarítást eredményez a korábbi időszak költségeihez képest.”
IT biztonság: „Komoly előrelépések történtek az elmúlt évben, ezt a külső körülmények kényszerítették ki (kívülről és belülről érkező támadások). A támadások elhárítása jelentős költséggel járt, valamint nagymértékben növelte az informatikán dolgozók feladatait is.”
Nyomtatás: „2017. évhez képest 2019-re 7 millió forinttal csökkent a nyomtatási költség, de még így is 20 millió forintot tesz ki ez a tétel. Ebben komoly megtakarítási lehetőség van, ha digitalizáljuk a hivatal jelenleg alapvetően papír alapú folyamatait. Ezeknek a folyamatoknak az elektronikus útra terelése elkezdődött (OTRS rendszer bevezetése), ha a felhasználók követik a szabályokat, akkor további komoly megtakarítás várható.”
OTRS rendszer: „Komoly probléma volt korábban, hogy az informatika teljesítménye és feladatai nem mérhetőek. Ezért bevezetésre került a Hivatalban 2019. év folyamán az OTRS hibajegykezelő rendszer, amelynek segítségével nyomon követhetővé váltak a hivatali dolgozók (felhasználók) által bejelentett hibák, problémák, kérések jelentése, megoldása. A rendszer fokozza a munka hatékonyságát, hiszen pontosan és mérhetően jelennek meg a hivatal működése során felmerülő, informatikai rendszerekkel kapcsolatos felhasználói problémák, így azok megoldásának dokumentálása egy ellenőrzött, visszakereshető térben történik.”
Választások: „A 2019. évben tartott Európai Parlamenti, továbbá az önkormányzati választások is jelentős ráfordítást és időt vettek igénybe az informatika részéről. A Helyi Választási Iroda működtetése során az alábbi feladatokat kellett elvégezni:
-előkészítő feladatok,
-a beérkezett állampolgári kérelmek rögzítése,
-a Nemzeti Választási Iroda által küldött utasítások végrehajtása,
-a szükséges dokumentumok előkészítése,
– országos próbák végrehajtása,
– a Hivatal kollégáinak szakmai segítése,
– kapcsolattartás a felettes szervekkel.”
Az előző városvezetés szerinte „mostohagyermekként” kezelte az informatikát, ami miatt több esetben elavult rendszereken illegális szoftverek futottak. A jelenlegi városvezetés már sokat tett és tesz a jövőben is azért, hogy minél korszerűbb legyen a hivatal informatika rendszere, írja.
Azt ígéri, a következő részben a Belügyminisztérium felé fennálló visszafizetési kötelezettséget tárja fel.
Hozzászólások lezárva.