Figyelmetlenség miatt karamboloznak a vásárhelyi autósok a tram-trainnel

Nincs és nem is lehet más oka annak, hogy a vasútvillamossal már majd közel 60 alkalommal ütköztek Vásárhelyen és Szegeden a járművezetők. Egy alkalommal még egy vásárhelyi kerékpáros is. A Hmvhly Car Life-on közzétett kép március 28-án készült, amikor egy autós fordult volna be a Bajcsy-Zsilinszky utca egyik mellékutcájába.

Miközben a vásárhelyi közlekedési fórumokon gyanúba vették a tram-train színét mint baleseti tényezőt, az igazság az, hogy a vasútvillamossal történt karambolok oka egyszerűen az, hogy az autósok (és az az egy szem kerékpáros) nem adta meg az elsőbbséget a tram-trainnek. Annak ugyanis a KRESZ rendelkezése szerint – lévén kötött pályán, azaz sínen közlekedik – minden alkalommal elsőbbsége van.

Két alkalommal, a reggel és a délutáni csúcsforgalomban is megnéztük a két, leginkább balesetekről elhíresült helyszínt, az Andrássy és a Batthyány utcai (a Mezőgazdasági Karral szemközti) kereszteződést és az Andrássy, illetve a Bocskai sarkit.

Az előbbi viszonylag egyszerű helyszín, mindaddig, míg az Emlékpont felől az Andrássy úton érkező autós be nem akar fordulni a Batthyány felé, itt már többször is elé fordultak a tram-trainnek, melyet már csak azért is könnyű észrevenni, mert fényes nappal is felkapcsolt lámpával közlekedik, ráadásul nem csak a bal oldali, de a műszerfal feletti visszapillantóban is igencsak hatalmasnak látszik. Annyira, hogy csak az nem látja, aki kanyarodás előtt egyikbe sem néz bele, vagy aki rosszul mérve fel a helyzetet, azt hiszi, még átfér előtte. (Érdekes, hogy aki a Batthyányról kanyarodna ki balra a síneken át az Andrássy útra, az jobban figyel.)

Idén január 18-án napszállta után is azt hitte a sofőr, még átfér a vasútvillamos előtt. Az azonban hiába fékezett, a személyautó hátuljának ütközött.

A Bocskai utcánál egészen más a helyzet, itt ugyanis a buszpályaudvar felől érkező, balra kanyarodó járművezető körforgalomba érkezik. Ami egyébként logikus is itt. Csakhogy sűrűn előfordul, hogy az autók a keresztbe jövő forgalom miatt feltorlódnak, s már a második kocsi is részben, vagy egészben a sín felett áll meg. Mögötte pedig ott áll a következő, így ha odaér a tram-train, nincs egérútja. Mindebből akkor lesz karambol, ha a sofőr úgy véli, még átslisszan a vasútvillamos előtt, csakhogy közbejönnek a fenti körülmények.

Azaz – vontuk le a következtetést – aki türelmes, figyelmes, elővigyázatos, annak kicsi az esélye, hogy karambolozik, az egyébként a balesetek miatt elhíresült helyszíneket időnként csengetéssel megközelítő tram-trainnel.

Ön szerint is így van?

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!