Fejlesztik a Szeged-Békéscsaba vasútvonalat – egyelőre a mérnöki tervezésről döntöttek

A tram-train beruházás végéhez közeledve, azzal párhuzamosan fogják fejleszteni a Szeged-Békéscsaba vasútvonal bizonyos szakaszait. Ez leginkább egyes szakaszokra vonatkozik.

A mérnöki tervezési feladatokat az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. alkotta konzorcium nyerte el.

A Konzorcium által megvalósuló engedélyezési és kivitelezési tervek kétmilliárd forintból valósulnak meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából.

Ez a tervek szerint a következőket jelenti:

  • megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára, míg a vonal többi részén 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas hézagnélküli pályát terveznek
  • Békéscsaba és Hódmezővásárhelyi Népkert közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése és
  • a Szeged-Rókus és Szeged-Személypályaudvar közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése
  • Szeged-Személypályaudvaron, Telekgerendás és Kútvölgy állomásokon áttervezik az utasperonokat
  • a hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek a régi elbontása után
  • felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket
  • valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat, illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon
  • a tervek tartalmazzák továbbá az Orosházán megvalósuló peron aluljárót, illetve a peronok különszintű megközelítését és akadálymentesítését is

A tervezendő szakaszok összmennyisége megközelítőleg 72 kilométer, amely egybefüggően 65 kilométeres szakaszt érint.

Forrás: Magyar Építők

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!