Elkezdődött a traim-train hódmezővásárhelyi vonalának a tesztelése

December 2-án elkezdődött a mintegy 3,8 km hosszú tram-train vonal hódmezővásárhelyi részének tesztelése. Erről tartott sajtótájékoztatót a Kálvin téren Mucsi László projekttanácsadó, valamint Kanda Imre, a projekt főmérnöke.

Hódmezővásárhelyen 3850 méteres lesz egyvágányú villamospálya, öt kitérő lesz benne és hat megálló, ismertette Mucsi László. A vonalhoz 600 V-os egyenáramú felsővezeték-hálózat kapcsolódik.

Elmondta, a pálya Hódmezővásárhelyen a Nagyállomásról indul és Népkert állomásnál csatlakozik a nagyvasúti pályához. Ezek után 22 kilométer után érkeznek meg a szerelvények Szeged-Rókus állomáshelyre, és innentől kezdve Szegeden az 1-es villamosvonalán haladnak majd.

A tram-trainnek köszönhetően a hódmezővásárhelyiek gyorsabban érhetik majd el a szegedi oktatási és egészségügyi intézményeket, munkahelyeket, amik mellett elhalad majd a tram-train. Meglátása szerint az autóbusz és a személyautó helyett sokan választják majd a tram-traint.

A beruházás részeként Hódmezővásárhelyen 94 P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

A hódmezővásárhelyi villamospálya kivitelezése 95%-ban kész, ezt már Kanda Imre, a projekt főmérnöke mondta. A Szegedi Közlekedési Társaság MIII-as pályaszámú, dízel-elektromos üzemű karbantartó villamosa péntekig próbálja ki a pályát szerdán dízel, másnap pedig elektromos üzemben.

A Stadler által gyártott tram-train szerelvényekkel együtt februárban fognak folytatódni a tesztelések, A prototípus 37 méter hosszú, dízel-elektromos üzemű lesz, 216 ember szállítására lesz alkalmas. Három prototípus érkezik összesen, ezeknek egyenként legalább 15 ezer kilométert kell hibamentesen futniuk a szükséges engedélyek megszerzéséhez, mondta Kanda Imre.

A tervek szerint jövő márciusban kezdődik a beruházás műszaki átadása, majd körülbelül egy év múlva, ősszel indulhat el a menetrendszerű közlekedés a két város között.

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!