Egy másik menzára is panasz van
Hat szülő azzal a kéréssel fordult a járási tisztifőorvoshoz, hogy vizsgálja meg, a Hódmezővásárhelyi Kertvárosi Katolikus Iskolában a szakminisztériumi rendeletnek megfelelő ételeket adnak-e a gyermekeiknek. Panaszukról nem tudott az iskola igazgatója, aki úgy látja minőségi javulás tapasztalható az étkeztetésben, mióta új szolgáltatóval kötöttek szerződést. Úgy tűnik, itt éppen annak ellenkezőjéről van szó, mint a kiszervezett városi nagy mezánál, ott az önkormányzat által megbízott cég arra törekedett, hogy megfeleljen az egészséges táplálkozást célzó EMMI rendeletnek, ez azonban nem találkozott a közízléssel, ezért bírálták őket, itt viszont a levélírók éppen a rendelet betartását kérik számon.
Az iskola tanulóinak szülei azért írtak levelet Dr. Bugyi Györgyinek, a járási tisztifőorvosnak, mert sérelmezik, hogy mind az iskolában mind a katolikus óvodában gyermekeik rengeteg tésztát és transzzsírokkal teli Fornetti termékeket kapnak. A szülők azt írják levelükben, hogy kikérték egy dietetikus véleményét, aki elemezte a februári és márciusi étlapot. Az eredményről röviden annyit írnak, hogy megdöbbentő. Jelzik ugyanakkor, hogy a levelet megküldték az önkormányzatnak is, mert nem biztosak abban, hogy a hivatal nem felelős a probléma kialakulásért.
A levélhez csatolták a szakember elemzését. Ebből most csak néhány tételt idézünk:
Teljes kiőrlésű gabonaalapú élelmiszer csak háromszor szerepel az étlapon. A rendelet előírja, hogy naponta legalább 1 alkalommal kell az étlapon szerepelnie, tehát a 10 napot elemezve minimum tízszer kéne szerepeljen teljes kiőrlésű gabona az étlapon. Előfordul, hogy a naponta legalább két adag zöldség vagy gyümölcs biztosítása nem valósul meg (melyből legalább egy adag nyers formában történjen, ide nem értve a burgonyát). A rendelet által 10 napra megengedettnél többször szerepel húskészítmény az étlapon.
Ebből is látszik, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériumának hatályos rendelete a gyermekétkeztetésről rendkívül aprólékos, és ennek betartását pedig szigorúan ellenőrzik. Az biztos, hogy olyan helyi szolgáltatóról van szó, melyet nem a város bízott meg. Erről az önkormányzat is tájékoztatta a szülőket.
Juhászné Wolf Edit igazgató elmondta, hogy nem tud a szülők leveléről, és nagyon meglepődött azon, hogy panasz érkezett a városházára, illetve a járási hivatalba. Azt mondja, hogy egy hónappal azután, hogy az új szolgáltató elkezdte ténykedését elégedettségi kérdőívet küldött ki a szülőknek. A 770 e-mail egyharmadára válasz is érkezett, és ezek döntő többsége elégedettséget tükrözött. Szerinte egyébként minőségi javulás tapasztalható az étkezésben, mióta a Cézár Bisztróval kötöttek szerződést. Levélben megkerestük a járási tisztifőorvost is, hogy arról érdeklődjünk, hol tart az ügy a kormányhivatalban. A Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Sajtószolgálata szűkszavú válaszában a következőket írta: „Folyamatban lévő ügyről nem áll módunkban tájékoztatást adni.” Amennyiben lezárul az ügy, természetesen tájékoztatni fogjuk olvasóinkat a fejleményekről.
Hozzászólások lezárva.