Digitális tanítás: Bálintnak a foci hiányzik, Patriknak a barátok

Hétfőtől generációk óta nem látott helyzettel szembesülnek a magyarországi diákok: a koronavírus-járvány következtében kényszerszüneten vannak, otthon kell tanulni. Hódmezővásárhelyen is digitális oktatás szerint haladnak tovább. Arról kérdeztünk a napokban két vásárhelyi családot, hogyan birkóznak meg a szokatlan körülményekkel.
– Amikor meghallottam, hogy jó darabig nem megyünk iskolába, nem tudtam eldönteni, örüljek, vagy sem – foglalta össze Karsai Bálint, aki a Németh László Gimnáziumba jár, 5. osztályos. – Örültem, hogy bármikor felkelhetek, de mikor arra gondoltam, mi van, ha emiatt meg kell ismételni az osztályt, nem.

Bálint édesanyja, Zsóka elmondta, náluk hihetetlen gyorsasággal megoldották az online oktatást. Az új helyzet szerinte bizalmi kérdés is, a tanulást a gyerekeknek komolyan kell venni, nagyobb felelősség hárul most rájuk. Az angol leckén már túl voltak, Bálint még előtte állt egy felelésnek, videochatben kell felmondani az Alföld című verset. Kicsit tartanak a tanulósabb tárgyaktól, amelyeket jó, ha órán elmagyaráznak a tanárok. Az anyuka szerint ő iskolájukban a pedagógusok és a diákok is szépen megoldották a kezdeti nehézségeket. Nagyon bízik benne, hogy a tanítás nem csúszik át a nyárba. Akárhogy is, a kényszerszünet szerinte jó megoldás volt, a koronavírus-járvány továbbterjedésének a megakadályozása mindennél fontosabb. – Bálint és az óvodás Zsófi a bezártságot viselik nagyon nehezen. Este 8-kor kellett oktatást tartanom arról, miért nem fallabdázhatnak a 7. emeleten. Nem szoktak ilyet csinálni, de most rengeteg bennük az energia – nevetett Zsóka. Ezt Bálint is alátámasztotta, elárulta, hogy a focizás és a frizbizés hiányzik neki nagyon.
Berta-Dékány Anita három fiú édesanyja, Zalán 5 éves, Patrik 10, Bence 16. Azt mondta, nem érte váratlanul a helyzet, számított rá. – Úgy voltam vele, hogy majd lesz valahogy. A legnagyobb fiaméknál a Bethlenben még vannak döccenések a digitális tanrend terén, Patrikéknál a Lisztben viszont rögtön hétfőn zökkenőmentesen beindult, semmilyen fennakadás nem volt – osztotta meg kérdésünkre a véleményét.
A 4. osztályos Patrik – hasonlóan Bálinthoz – első hallásra megörült, mikor azzal szembesült, hogy sokáig otthon maradnak. – Nem rossz helyzet az, hogy nem kell bejárni az iskolába. Szerintem bevált és jól működik a dolog. Belépek az internetes oldalra, ott megkapjuk, mit kell tanulni. A kész leckét le kell fényképezni, vagy képernyőfotózni, videochatben lesz felelés. A legrosszabb, hogy nem találkozhatok a barátaimmal – árulta el a tapasztalatait.
Édesanyja viszont abban bízik, hamar visszatér majd az élet a normál kerékvágásba, mert egyrészt szerinte a digitális oktatás a középiskolásoknak és az annál idősebbeknek való, másrészt a sok magyarázatot igénylő tantárgyak nagyon nehezek otthonról. A pozitív tapasztalatok ellenére hozzátette, tudja, nem mindenhol ilyen jó a helyzet. Meglátása szerint hazánkban január óta tudni lehet, hogy ideér a koronavírus, hatékonyabban fel kellett volna készülni a digitális oktatásra.
Hozzászólások lezárva.