„Behalt a rendszer” – akadozik a lomátvétel a vásárhelyi hulladékudvarban

Egyik olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy a vásárhelyi hulladékudvarba szeretett volna lomhulladékot vinni, de azt nem vették át tőle. Utánajártunk, mi állhat a probléma mögött: úgy tűnik, a MOHU-nál akadozik a technika.

„A hulladékudvarba ki szerettük volna vinni a lim-lomot. Béreltünk utánfutót, szépen felpakoltunk rá. Közölték, hogy tele vannak a konténerek nem tudják fogadni” – írta ki a Facebookra egyik olvasónk, aki úgy tudja, jelenleg csak elektronikai hulladékot vesznek át a vásárhelyi hulladékudvarban.

Hogy kiderítsük, mi lehet a gond, először is az üzemeltető cég, a MOHU-partner DTKH sajtóosztályát kerestük – ők azt javasolták, email-ben forduljunk hozzájuk kérdéseinkkel. Ezt egyébként meg is tettük – ha választ kapunk, megírjuk -, de ezzel párhuzamosan magunk is a helyszínre mentünk, hogy felmérjük a helyzetet.

A hulladékudvarban dolgozó hölgy készségesen tájékoztatott minket. Elmondásából kiderült, jelenleg valóban nem tudnak átvenni lakossági lomhulladékot – „kisebb mennyiség, egy-egy zsák még éppen elfér, de több nem nagyon”. Kérdésünkre, hogy akkor mikor hozhatnánk ilyen fajta hulladékot, azt a választ kaptuk: nem tudja, nem látja, mert jelenleg nem működik a számítógépes rendszer. A házhoz menő lomtalanítást javasolta alternatív megoldásként, amely fenti olvasónk esetében működött, mi viszont már nem jártunk sikerrel: öt percen át csörgettük az ügyfélszolgálat számát, miután már a megfelelő helyre kapcsolt egy automata. Visszahívást kértünk, amely mindeddig nem történt meg. A hulladékudvar ügyintézője sem biztatott minket: – Nem tudom, hogy tud-e működni (a házhoz menő lomtalanítás – szerk.), mert egy informatikai rendszerünk van, és gyakorlatilag behalt az egész. Kézzel írok mindent, nem tudunk megrendelést se továbbítani.

Normál esetben azt is számítógépes rendszerben kell rögzíteni, ki, mikor, mennyi lomhulladékot hozott, hiszen itt szigorú limitek vannak: egy évben összesen négyszer 150 kg-ot lehet leadni. Az ügyintéző ezt most papíron, füzetben vezeti. De azt sem tudja a megszokott formában kérni, hogy elvigyék a megtelt konténereket.

A hölgy elmondta, a probléma két-három hete áll fenn, ennyi idő alatt az itt rendszeresített két lomoskonténer megtelt, sőt, már az a plusz három is, amit utólag rendeltek. Hogy mikor rendeződik a helyzet, nem tudja. Az előírások mindenesetre nem engedik, hogy ennél több konténer legyen az udvarban – tudtuk meg tőle. Segítségképpen elárulta, van más lehetőség: aki nem tudna várni a lomhulladék leadásával, választhatja a maroslelei úti hulladéklerakót is, itt azonban már fizetni kell a hulladékátvételért…

Az ügyintéző felhívta figyelmünket, minden más hulladékot átvesznek egyébként: nemcsak az elektronikait, de üveg-, műanyag- és fémhulladékot is le lehet adni, sőt, aki nem tudta volna: használtruha-konténerek is találhatók a hulladékudvarban. Az építési törmelék átvétele, amellyel szintén voltak gondok, holnaptól ismét működik, itt is a napi 150 kg-os limittel.

Cikkünk megjelenése előtt végül visszahívott a Mohu ügyfélszolgálatától egy hölgy, aki udvariasan közölte, leghamarabb december 3-ra tud időpontot adni házhoz menő lomtalanításra…

Hozzászólások lezárva.

A Hódpress sütiket használ a jobb működés érdekében. Rendben!