Az alma ára nőtt leginkább tíz év alatt, mégpedig a két és félszeresére
Az alma drágult a legtöbbet 10 év alatt a KSH hivatalos statisztikái szerint, de az olyan termékek esetében is mélyebben kellett a zsebünkbe nyúlni, mint a cigaretta, a mozi, múzeum belépők, vagy más élelmiszerek, és egyéb szolgáltatások. A Pénzcentrum összesítette az elmúlt 10 év drágulásait.
A KSH mindenki által elérhető, közel 100 terméket, szolgáltatást tartalmazó listáját átfutva listázta a portál a tíz legjobban dráguló terméket. Az alma került az első helyre, amelyért 2010-ben még csak 205 forintot kellett fizetni, mára azonban 483 forint lett kilója.
Második helyen egy cigaretta termék szerepel, ami 234 százalékkal drágult, míg a dobogó harmadik fokára a mozijegyek kerültek, amelynél 231 százalékos áremelkedést mértek. Az első 10-ben egyébként három féle cigaretta márka is befért. Látványosan drágult a krumpli is, 2010 még csak 140 forint volt kilója, ma már elkérhetnek akár 314 forintot is. De a narancs és a citrom ára is szinte a duplájába kerül ma. Egy kiló párizsi pedig 1030 forint volt 2010-ben, ma viszont már 1895 forint.
Magyarországon bár a 2020-as adatok még nem ismertek, de a KSH hivatalos statisztikáiból kiszámolható, hogy 2010-2019 között a teljes, összesített infláció 27,65 százalékos volt. Ez azt jelenti, hogy 9 év után 12 765 forint volt szükséges ahhoz, hogy hogy a 2010. évi 10 000 forint értékénél legyünk.
Hozzászólások lezárva.