Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár kritikus posztot tett közzé oldalán, amiben azt állítja, hogy a kedden újraindult szeged-szabadkai személyszállításhoz egy amúgy is túlzsúfolt lajosmizsei vonalról vittek vonatot.
Vitézy azt írja: „olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot – ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon.”
A Budapest – Lajosmizse vasútvonalon egy vágányon, 40 km/h sebességkorlátozás mellett óránkénti vonatokon is tolonganak az emberek – azonban nem csak a vonal a korábbi években általunk megtervezett fejlesztését akadályozza karöltve a XVIII. kerület DK-s és Gyál fideszes polgármestere, de közben a közlekedési kormányzat még a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja. – írja Vitézy.
A volt közlekedési államtitkár azt állítja: mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat. És ennek kapcsán semmilyen helyi ellenállás nincs, Budapest vezetői közben arról elmélkednek, hogy talán jobb is, ha nem fejlődik az elővárosi vasút – miközben ezen a vonalon még a Budapest-bérletes utasok is szívnak most, nem csak az ingázók.
Vitézynek megoldási javaslata is van:
„Mit kellett volna konkrétan itt csinálni? Beismerni, hogy a magyar vasúti járműpark állapota nem teszi lehetővé az újranyílt délvidéki vonal részleges üzemeltetését és az egészet rábízni a szerb vasútra. Szégyen vagy sem, ez van – mi ezt is terveztük egy éve ilyenkor. Persze ettől még új járművek beszerzése szükséges lenne mihamarabb, de ez pénz és szándék esetén is évekig tartana – jelenleg pedig úgy tűnik, egyik sincs meg.”
Vitézy nem először kritizálja Lázár János munkáját.
* A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága jelezte, hogy Vitézy információi nem helyesek.
Azt írják:
„Nem a lajosmizsei Uzsgyik teljesítenek szolgálatot a ma újraindult Szeged-Szabadka vonalon
Egy facebook-poszt alapján, amellyel kapcsolatban a MÁV-VOLÁN-csoport nem kapott lehetőséget annak cáfolására vagy megerősítésére, ma az Önök orgánumában téves információ jelent meg. E szerint a 142-es, lajosmizsei vasútvonalon kocsihiány miatti zsúfoltság alakult ki, ugyanis a ma újraindult Szeged-Szabadka vasútvonalra innen vezényeltek át járművet.
Ez fake news.
A valóság ezzel szemben az, hogy a Szeged-Szabadka vonalra egyetlen jármű sem került átvezénylésre a lajosmizsei vonalról. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett, így az ún. duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy darab Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód.
A lajosmizsei vonalon – a balesetes járművek kijavítását követően – az eredeti szállítókapacitással közlekednek a vonatok.”