Veszteségesen működnek, addig is bukott rajtuk a város, míg nem kellett az áramért fizetni, s azután is veszteséges maradt, mióta már kell.
A közgyűlés döntött arról, hogy a város vevőt keres arra a három elektromos töltőállomásra, melyet még a 2016-2018 között futó Jedlik Ányos Program támogatásával telepítettek, a Zrínyi utcára (a Kegyeleti Kft. épülete elé), a Szegfű utcába (a mélygarázs lejárata közelébe) illetve a Hódi Pál utcára, azaz az egyik itt álló ház mögötti parkló szélére.
„A város a töltőállomások üzemeltetését idén június 26-ig, egy harmadik személy közreműködésével biztosítja. Az üzemeltetési szerződés meghosszabbítására azonban nincs lehetőség, viszont ez után a határidő után azokat eladhatja – olvasható a közgyűlés elé került előterjesztésben.
A közgyűlésen Petrovits György aljegyző azt mondta, hogy a töltőállomások üzemeltetését az önkormányzat nem tudta ellátni, ugyanis ahhoz speciális engedélyek kellenek. Azt is hozzáfűzte, hogy 2020-ig ezekből ingyen lehetett „tankolni”, 2020 óta azonban fizetni kell az áramért az autósnak. 2020 előtt is ráfizetéses volt, de azóta is veszteséges a töltőállomások üzemeltetése.
(Az elektromos autó száma sem gyarapodott olyan nagyságrendben, mint ahogy az korábban képzelték, főleg azok ára, az egy töltéssel megtehető távolság és a töltési idő hossza miatt.)
Márki-Zay Péter polgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy a 27 milliós beruházásra 9 milliós támogatást kapott a város a Jedlik Ányos Programtól, s amikor ingyenes volt a töltőállomások használata, még Szegedről is idejártak „tankolni” a Tesla tulajdonosok. Azt is elárulta, hogy a 3 töltőállomást hosszas tárgyalások után a város egy vállalkozásnak adta át üzemeltetésre, de az egymilliós veszteség felét így is az önkormányzatnak kell állnia.
A polgármester javasolta, hogy nyílt pályázaton próbálják értékesíteni mindhárom elektromos töltőállomást, s ezt a közgyűlés meg is szavazta.
Az biztos. hogy a leendő vevőnek hosszú távban kell gondolkodnia, már csak azért is, mert a csak maroknyi vásárhelyi villanyautós (pl. Tesla, Opel Ampera, Renault Zoé, Citroen és BMW) otthon is lehet tölteni, de egyelőre teljesen ingyen is, az egyik multi parkolójában.