Legalábbis erről van tudomása a Közlekedő Tömeg Egyesületnek. Az esetnek szerintük köze van a Hodász településnél történt balesethez, illetve ürügyként használják azt.
Bejegyzésükben azt írják, hogy megszületett a döntés a MÁV-Startnál és a megrendelő Lázár-minisztériumnál mellékvonalak bezárásáról, amely augusztus 1-jén lép hatályba. A következő vonalakról lehet szó:
- 38 Nagyatád – Somogyszob
- 47 Godisa – Komló
- 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc
- 89 Miskolc – Tiszaújváros
- 98 Abaújszántó – Hidasnémeti
- 103 Karcag – Tiszafüred
- 114 Mátészalka – Csenger
- 121 Mezőhegyes – Újszeged
- 125 Mezőhegyes – Battonya
- 146 Lakitelek – Kunszentmárton
Az egyesület döbbenetesnek tartja, hogy a Gyurcsány- és Bajnai-kormányok által levezényelt vonalbezárási hullám után tizenöt évvel még mindig vasútvonalak bezárásában látja a jövőt az elődeihez hasonlóan csak megszorításokban gondolkozni képes Kormány.
Ahogy véleményük szerint döbbenetes az is, hogy néhány nap alatt tervezik átverni a regionális vasúti közlekedés jelentős részének felszámolását, minderre láthatóan kiváló ürügyet szolgáltatott a hodászi baleset.
Noha szerintük az akut járműhiányra ez nem megoldás. az említett vonalak bezárásával kevesebb, mint tíz jármű szabadul fel az egész országban. Álláspontjuk szerint a pályaállapotok javítása bontott anyagból, és a járműállomány rendbe hozása karbantartással és használt járművek beszerzésével a fővonali projektekhez képest századannyi forrásból megvalósítható. Nem pénzkérdésről van tehát szó, kizárólag a döntéshozói elköteleződés hiányzik, írják.
A borítókép illusztráció.