Idén Hódmezővásárhely 19,2 milliárd forintos büdzséből gazdálkodhatott, ennek több mint másfélszeresét fordította 2021-ben kormányzati propagandára Orbán Viktor hivatala.
76 millió eurót, átszámítva 31 milliárd forintot költött a Miniszterelnöki Hivatal reklámokra az elmúlt évben, írja a CANnual Report alapján a Média1. Ez az összeg 2019-ben 65 millió euró, míg 2018-ban csak 27 millió euró volt. Utána a szintén állami Szerencsejáték Zrt. és Magyar Turisztikai Ügynökség következik a sorban.
A magyar reklámpiac 844 milliós eurós bevételt ért el, ami 9 százalékos növekedést jelent a 2021-hez képest, köszönhetően az állami reklámköltéseknek, ami összhangban van a többi közép-kelet-európai országéval. A növekedés jelentős részét azonban elviszi az infláció. A régióban ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülés volt.
A hazai reklámpiacon az online szegmens fejlődik a legjobban, azonban az innen befolyó bevételek elsősorban a globális szereplőket gazdagítják, nem a magyar médiaszereplőket. A múlt évben a hazai online hirdetésekre költött forintok több mint a harmada landolt a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállaltoknál.