Februártól az újszülöttek és akik névváltozással kötnek házasságot, az új személyigazolvány igénylésüket a kormányablak helyett a Polgármesteri Hivatal erre a célra kialakított irodájában bonyolíthatják.
Egy törvénymódosítással ez a feladat visszakerült az anyakönyvvezetők hatáskörébe. Nekik kell elkészíteniük február 1-től az újszülöttek
személyigazolványát, valamint a házasságot kötő fiatal hölgyek és urak
személyigazolványát, ha házasnevet szeretnének változtatni.
Dr. Lackó Judit, a Lakosságszolgálati Iroda vezetője a Vásárhelyi Televíziónak elmondta: ebben az esetben innentől a Hódmezővásárhelyi Polgármesteri Hivatal földszintjén kialakított irodában fogják elkészíteni az igazolványokat, elektronikusan felvenni az adatokat, majd a folyamat ugyanúgy folytatódik, ahogyan a kormányhivatalban igényelnék az ügyfelek.
A korábban pénztárként működő 13 /B irodát alakítják át és szerelik fel a szükséges speciális eszközökkel, az ujjlenyomatolvasóval és a bélyegképeket készítő rendszerrel. A technikai beállítások január 25-én, jövő héten hétfőn történnek meg, amikor is a NISZ Zrt. kollégái jönnek és központilag feltelepítik a programot. Az anyakönyvön hétfőn nem lesz ügyfélfogadás, mert a fényképezőgépet és az ujjlenyomatolvasó készüléket üzembe kell helyezni – fűzte hozzá az irodavezető.
Az első névváltozással járó házasságkötés február 6-án lesz a Polgármesteri Hivatalban. Évente a városban 270- 300 alkalommal fogadnak egymásnak örök hűséget a párok, valamint több mint 500 gyermek lát napvilágot Hódmezővásárhelyen.