Újra terítékre került a kishomoki tramtrain-megálló ügye

Horgos Nóra keddi lakossági fórumán fordultak a kishomokiak újra a városvezetéshez egy, régebben már többször felmerült kérésükkel, miszerint létesüljön Új-Kishomoknál is tramtrain-megálló. A fórumon szintén résztvevő Gyöngyösi Ferenc az igényt továbbítva levelet írt Lázár János közlekedési miniszternek.

A környék lakói számára jelentősen megkönnyítené a mindennapi közlekedést, és javítaná a munkába és iskolába járás lehetőségeit” – fogalmaz Lázár Jánosnak címzett levelében a megálló kapcsán Gyöngyösi Ferenc alpolgármester.

A többedjére elhangzó kérés aktuális előzménye az, hogy a kedden a Kishomoki Közösségi Házban tartott lakossági fórumon nagy számban résztvevő helyi lakosok ismételten megfogalmazták igényüket egy kishomoki tram-train megállóra.

Az alpolgármester levelében úgy érvel, hogy a tram-train „célja éppen az, hogy a térségben élők számára kényelmes és elérhető közlekedési alternatívát biztosítson, ezért egy ebben a városrészben létesítendő megálló teljes mértékben illeszkedne a koncepcióba.” Hozzáteszi, a kérdésben akár (újabb) aláírásgyűjtést is kezdenének a helyiek.

2017-ben már volt egy kezdeményezés

A tram-train projekt kivitelezési szakaszában már volt egy kezdeményezés a kishomokiak részéről, hogy az ő városrészükben is létesüljön megálló. Kérésüknek 2017 szeptemberében 747 kishomoki lakos aláírásával adtak nyomatékot – mindhiába. Míg egy korábbi, a városháza dísztermében tartott fórumon a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) nevében jelenlévő szakember maga jelezte, hogy nagy igény esetén megvizsgálják az indokoltságot, a lakosok pár héttel később átadott petíciójára már azt válaszolták: „a tervezett infrastruktúra kialakítás (kétvágányú szakaszok hossza és elhelyezkedése) miatt a tervezett tram train és a nagyvasúti menetrend rendkívül kötött, a Kishomok megállóhelynél történő megállás abba nem illeszthető be. A kishomoki megállás a vasútvonal tervezett menetrendi struktúrája mellett csúcsidőben 6 perc menetidő növekedést okozna a vonal teljes hosszán, mely a tervezett tram-train közlekedést versenyképtelenné tenné a többi közlekedési ággal szemben, így a pont az azt választó utasokat hozná hátrányos helyzetbe.” Arra is utaltak, „Kishomok településrész megfelelő színvonalú tömegközlekedéssel történő kiszolgálása a helyi, illetve helyközi ellátásért felelős szervezet feladata”, vagyis szerintük a helyi közlekedéssel kellene megoldani a kishomokiak ráhordását a tram-train járatokra.

Hamarosan kiderül, 2017 óta változott-e bármi is, ami legalább átgondolásra készteti a döntéshozókat ebben a sokakat megmozgató ügyben.

Gyöngyösi Ferenc levele Lázár János közlekedési miniszternek (Forrás: Facebook/Gyöngyösi Ferenc)

Gyöngyösi FerencKishomokközlekedésLázár JánosNIFpetícióÚj-KishomokVásárhelyvásárhelyi hírek