Bovier Hajnalka öt évre kapta megbízását. Legfőbb célkitűzése az oktatás színvonalának emelése és a református keresztyén szellemiség megtartása, a keresztyén nevelés folytatása.
– Milyen tervekkel állt munkába?
– Tulajdonképpen már az iskolakezdés előtt két héttel munkába álltam, elkezdtem a tervezést, illetve már az igazgató program megírásakor elindult ez a folyamat. Mérlegeltem, végigondoltam sok mindent, jövőképet alakítottam ki. Az lesz a feladatom, hogy ez utóbbit megvalósítsam az intézményben, az iskola református jellegét hangsúlyozva. Az egyházi oktatás mindig a korszerűségre törekedett, kezdettől fogva, azaz a református oktatás megindulásától. Hiszen ha felidézzük a reformáció korát, láthatjuk, hogy mindig a legkorszerűbb tudást hozták haza a peregrinusok (vándordiákok – a szerk.) Európa minden országából, s ez szerintem máig nem változott. Egy egyházi iskolának ez ma is az egyik alapvető küldetése.
– Az előző tanévben került a vásárhelyi Bethlen Gábor Református Gimnáziumba, miért gondolta, hogy megpályázza az iskola igazgatói posztját?
– Huszonegy éve dolgozom a református közoktatásban, és ebben is nőttem fel. Azt a korosztályt képviselem, aki gimnazistaként már egyházi iskolában kezdte a tanulmányait. Innen datálódik az elkötelezettségem a református közoktatás iránt. Egyetemre is a Károli Gáspár Református Egyetemre jártam. Mindezek hozzájárultak ahhoz, hogy szívesen veszek részt ebben a munkában. Sok tapasztalatot szereztem, sok jógyakorlatot láttam, hiszen elég otthonosan mozgok a református közoktatásban, nagyon sok helyen megfordultam, nagyon sok iskolával, igazgatóval állok kapcsolatban.
– Mit tart a maga elé kitűzött legnagyobb feladatnak? Öt év elég szép távlat, főleg az oktatásban…
– Nem emelnék ki semmit sem, hiszen valamennyi terület nagyon fontos. Egyházi iskolában kiemelt szerepet kap református-keresztyén szellemiség, a keresztyén nevelés, de emellett fontos az oktatás színvonalának megtartása, emelése.
– Több mint 500 diákkal kezdődött meg a tanév. Kellett-e bővíteni a tanári kart?
– A tanári kar létszáma megfelelő, bár mi is ugyanazokkal a hiányokkal küzdünk, mint bármely más intézmény: azaz a reál területeken nem tudjuk betölteni az álláshelyeket.