Trianonra emlékeztek a Corvin diákjai

A sátoraljaújhelyi Nemzeti Összetartozás napi ünnepségen vettek részt a vásárhelyi diákok. Fotó Facebook/Gulyás Gergely

A HSZC Corvin Mátyás Technikum és Szakképző Iskola képviseletében 12 diákkal és 2 tanárral vettünk részt június 4-én, Sátoraljaújhelyen a Rákóczi Szövetség által rendezett Nemzeti Összetartozás Napjának ünnepségén és a hozzá kapcsolódó rendezvényeken. A színvonalas programokat ugyan erre az egy napra szervezték, de ezek reggeltől estig tartottak, így már június 3-án odautaztunk. A hosszú utazás töredelmére gyógyírt jelentett az a csodás tábor, ahol a szállásunk volt. A hegytetőn pazar kilátással, jó levegővel.

Este néptánc bemutató volt, felvidéki, délvidéki, erdélyi és itthoni diák tánccsoportok táncoltak, utána pedig filmvetítés volt. 2-4 ágyas szobákban aludtunk egy keveset, mert nem „pihenni” mentünk.

Június 4-én a reggeli után szentmisén, istentiszteleten vettünk részt. A mise fontos üzenete volt, hogy engedjük szívünkbe az isteni szeretetet. A lelki töltődés után kezdődtek a vetélkedők, sportversenyek, honvédségi bemutatók, kézműves foglalkozások (szappankészítés, pirográfia), íjászat, táncházi mulatság, vártúra. Mellette érdekfeszítő előadásokat hallgathattunk, például Nógrádi György biztonságpolitikai szakértőt, aki nagyon informatívan, ugyanakkor lebilincselően beszélt napjaink diplomáciai, külpolitikai helyzetéről.

Ebéd után volt az ünnepi megemlékezés, a műsort anyaországbeli diákok mellett kárpátaljai, délvidéki, erdélyi diákok adták. Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter és Csáky Csongor, a Rákóczi Szövetség elnöke mondtak ünnepi beszédet. Különösen megrázó volt hallani, hogy a kárpátaljai diákok, akiket a legjobban sújt ma a sors, hálaadó dicséreteket énekeltek. Ebből mindannyian erőt meríthettünk, szembesülhettünk azzal, hogy mindig hálásak lehetünk valamiért, s nem szabad elcsüggednünk.

Délután még újabb táncházi mulatság volt, illetve kvízjáték, lehetett csobbanni a medencében is.  Ezután tehetséges fiatal zenészek és énekesek, a Művészeti Suli Band adott koncertet, majd a Blahaloisiana együttes repertoárját énekelhették és tombolhatták végig a fiatalok. Este még újabb kvízjátékon mérhették össze tudásukat.

Sok-sok élményt, jó beszélgetéseket hoztunk magunkkal haza, ide máskor is eljövünk, s erre bíztatjuk a többi diákot is – írták portálunkhoz küldött levelünkben Ambrusné Kun Violetta és Gojdárné Száraz Nagy Mária kísérőtanárok.