Farkas Éva, Makó újraválasztott polgármestere a szerdai alakuló ülésen arról beszélt, hogy ,,bekapcsoljuk Makót is a tram-train hálózatba.” Bár ez az ötéves programismertetőjében hangzott el, nem tudni, mikor lesz ebből bármi is.
Az ötlet, hogy tram-train vonalat építsenek Makón, nem új. Már 2015-ben készült egy tanulmány (amely már nem elérhető a mako.hu-n), hogy a szegedi 1-es villamos vonalának meghosszabításaként, a nagyállomástól kezdődően Makóig közlekedne egy elővárosi vasútvonal. Ennek feltétele, hogy épüljön sínnel ellátott új híd Szegeden.
Érdekesség, hogy a 121. számú vasútvonal, ami a Makó – Újszeged szakaszt jelenti, valamiért tram-train engedélyt kapott. Annak ellenére, hogy az újszegedi állomás nincs közvetlen összeköttetésben a szegedi pályaudvarokkal. Sőt a vasút állapota nagyon leromlott, a szerelvények ott legfeljebb 60-nal járhatnának, de tavaly megszűnt a vasúti személyszállítás Makón.
Ha másik irányba tekintünk, – Hódmezővásárhelyre felé, – arra pedig 2009 decemberében szűnt meg a személyszállítás a 130-as vonalon Makó és Vásárhely között.
Idén márciusban megjelent egy kormányhatározat is, miszerint számos projekt mellett indulhat a Szeged–Makó elővárosi közlekedés (2,7 milliárd forint) előkészítése is. Erre erősített rá a héten Makó újraválasztott fideszes polgármestere:
,,Jobb közlekedést városon kívül! Ez is egyik fontos programunk volt az elmúlt években, ezt is kívánjuk folytatni. Bekapcsoljuk Makót is a tram-train hálózatba. Ennek folyamatát, előkészületeit már országos szinten megkezdtük.”