Tram-train: nincs megállás a szerb határig

Még három napot sem közlekedett utasokkal a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között, szerdán már kiírták a közbeszerzést az újabb szakasz tervezésére.

A Szeged-Szabadka tram-train rendszer Magyarország területére eső szakaszának kiépítéséhez szükséges engedélyezési tervek készítésére vár ajánlatokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent felhívás szerint.

A nagyvasúti pálya és tartozékaira, a biztosítóberendezésre, a városi vasút és tartozékaira, továbbá  kiegészítő létesítményeire vonatkozó tervdokumentációk elkészítése a cél, de meg kell szerezni a hozzájuk kapcsolódó építési engedélyeket is.

Ami a nyomvonalat illeti, két „változatának további vizsgálata szükséges a Szabadka és Hódmezővásárhely közötti tram-train hálózaton a kötöttpályás közlekedés átszállásmentes biztosíthatóságára vonatkozóan. Az elkészült vizsgálatot döntésre kell felterjeszteni az ITM Közlekedéspolitikáért Felelős Államtitkárság, valamint Hódmezővásárhely-Szeged tram-train megépítéséért, valamint a regionális jelentőségű, határon átnyúló, Szeged-Szabadka-Baja vonal kialakításáért felelős kormánybiztos részére” – olvasható a közlésben.

Az új nagyvasúti vasútvonal magyarországi szakaszának hossza 13 kilométer. Megközelítőleg 3,5 kilométer új vasúti pálya épül Szeged belterületén. Az új pályaszakaszon 2 új megállóhely és 1 hurokvégállomás lesz, de átépül 8 meglévő megállóhely is. A tervezési idő 24 hónap. A tervezés költségét hazai forrásból fedezik.

közbeszerzésSzabadkaSzeged-Szabadka-Baja vasútvonalSzerbiaTram-train beruházás Hódmezővásárhely és Szeged között