Legalábbis a vasúti közlekedésben jó háttérinformációkkal rendelkező Szegeder ezt írja. A lengéscsillapítók cseréje gyártási kérdés, nem javítási, így azt természetesen a BKV nem végezhette el, ezért mondhatta nevetve Gulyás Gergely a tegnapi kormányinfón, hogy a BKV szakemberei nem tudták a problémát megoldani. Az esetből viszont megtudhatjuk, mi az a szuperkritikus Hopf-bifurkáció.
A Szegeder úgy tudja, a MÁV a tesztekről pénteken ad hivatalos tájékoztatást, tehát Gulyás Gergelynek az a kijelentése, hogy most már minden rendben megy, igaz lehet, de hivatalos még nem. Gulyás Gergelynek a tram-train kérdésre adott válaszát 12.54-től hallgathatják meg:
A portál azt is írja, hogy a kerékesztergálással tehát a probléma nem oldódott meg, ezért más megoldást kellett keresni, és a Madiner egy cikke szerint, bár, ahogy a Szegeder írja, hihetetlenül hangzik, de az Innovációs és Technológiai Minisztérium javasolta a gyártócégnek, a Stadlernek, hogy cserélje le a lengéscsillapítókat, ezzel sikerült végül kezelni a némileg furcsa a problémát, melynek a neve: szuperkritikus Hopf-bifurkáció.
Ezeket az információkat más forrásaik is megerősítették, így a portál véleménye szerint is a lengéscsillapítók cseréje oldhatta meg a nagysebességű kígyózás problémáját, ami azért is jó hír, mert így a pálya állapotával valószínűleg nincs különösebb probléma, aminek javítása drága és időigényes lenne, írják.