40-60 százalékos kedvezménnyel értékesítik az el nem adott, de jó minőségű élelmiszert a Vásárhely két Spar áruházában.
Országosan is kiemelkedően teljesít az egyre népszerűbb élelmiszermentésben Hódmezővásárhely és Szeged. A 2020 nyarán alapított Munch például a dél-alföldi nagyvárosban az elsők között indított vidéken, tavaly novemberben pedig Hódmezővásárhely is megjelent a kínálatukban. Alapkoncepciójuk lényege, hogy partnereik 40-60 százalékos kedvezménnyel értékesítik az el nem adott, de jó minőségű élelmiszert, amelyeket a vásárlók egy ingyenes mobilalkalmazáson vagy a weboldalon keresztül foglalnak le. Az online kifizetett csomagokat pedig egy előre megadott idősávban veszik át a kiválasztott üzletben – írta meg a Délmagyarország.
A Spar a Munch online platformmal karöltve tavaly november indította az élelmiszerpazarlást visszaszorító akcióját. A boltlánc Budapesten, Szegeden és Hódmezővásárhelyen kezdett bele a programba, ami azóta roppant sikeresen működik.
A Munch a főváros mellett már 35 vidéki városban is jelen van. Azt egyelőre a magyar fiatalok által alapított platform munkatársai sem tudják biztosan, hogy Szeged és Hódmezővásárhely miért teljesít kiugróan.
„Tavaly november óta egyébiránt több mint 5 ezer kilogramm élelmiszert mentettek meg a hódmezővásárhelyi muncholók” – nyilatkozta a megyei lapnak Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője