Szembetűnően visszaesett a szaniterkerámiából származó bevétel 2023 első negyedévében a német konszernnél.
„A fürdőszoba és wellness üzletág 150,8 millió eurós bevételt ért el 2023 első negyedévében, ami 12,4%-os csökkenés az előző év rendkívül erős első negyedévéhez (172,1 millió euró) képest. Az európai gazdasági lassulás azt jelentette, hogy a bevételek visszaesése különösen szembetűnő volt a szaniterkerámia üzletágban (-8,8 millió euró) és a wellness üzletágban (-7,1 millió euró), ahol az értékesítési trend visszaesett elsősorban a – szabadtéri gyógyfürdőket érintő – működési korlátozások miatt. Ezzel szemben az olyan új termékek, mint például az új öblítési technológiával felszerelt WC-k, pozitív piaci reakciót váltottak ki. A projekt üzletág tartós erejének köszönhetően jelentős bevételnövekedést ért el Ázsiában a piacspecifikus termékekkel, köztük különösen a zuhany WC-kel. A fürdőszoba és wellness üzletág pénzügyi eredményességi mutatója lényegében nem változott, 17,4 millió euró volt 2023 első negyedévében (előző évben: 17,7 millió euró), mivel a bevételek alakulása miatti visszaesést ellensúlyozta a csökkenő beszerzési árak, különösen az energia esetében” – olvasható cégcsoport április végi közleményében.
Arról is beszámolt a konszern, hogy 2023 első negyedévében 6,0 millió eurót fektetett ingatlanokba, gépekbe és immateriális javakba (előző évben: 3,3 millió euró). A fürdőszoba és wellness részleg 4,3 millió eurót tett ki, a fennmaradó 1,7 millió euró pedig a dining & lifestyle divízióhoz köthető. A fürdőszoba & wellness divízió beruházási tevékenysége nyomás alatti öntőgépekre és fotovoltaikus rendszerre összpontosult Magyarországon, valamint egy új függőleges formázógépre Belgiumban.
A Villeroy & Boch csoport 2023 első negyedévében 229,3 millió euró konszolidált bevételt ért el (beleértve a licencbevételt is). Ez a gazdasági tényezők miatt 19,2 millió euróval, azaz 7,7%-kal kevesebb az előző első negyedévi nagyon jó adatnál. Európában, Közel-Keleten és Afrikában a bevétel 10,7%-kal, 22,1 millió euróval csökkent. Ez elsősorban a németországi gyenge teljesítménynek köszönhető, ahol a bevétel 14,3%-kal, 11,1 millió euróval csökkent. Ezzel szemben Dél-Európában 23,6%-kal, 2,3 millió euróval nőtt a bevétel. A tengerentúlon 6,8%-os bevételnövekedést regisztráltak, az ázsiai/csendes-óceáni térségben pedig 16,6%-kal, 5,1 millió euróval nőtt a bevétel. A beérkező megrendelések 2023 első negyedévében nőttek: 2022. december 31-hez képest 5,7 millió euróval, összesen 143,0 millió euróra.