Több áram kell a tram-trainnek, mint elsőre hitték – emiatt csúszhat az adventi start

Nem vizsgálták meg az illetékesek, hogy a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő bírja-e a vasútvillamos plusz terhelését. Nemrég derült ki, hogy nem, ezért fejleszteni kell a megyeszékhelyen, és a munkák év végéig is eltarthatnak.

Mindez a szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságának szerdai ülésén derült ki – az új fejleményekről elsőként a Szegeder számolt be. A közgyűlés pénteken fog tárgyalni arról az előterjesztésről, amiben az áll, hogy a szegedi villamoshálózat meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintettek a vasútvillamos beruházás illetékesei, így nem vizsgálták a szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét. A próbafutások során egyértelművé vált, hogy a tram-train szerelvények lényegesen több áramot vesznek fel, mint a megyeszékhelyen futó PESA típusú villamosok, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség.

Emiatt a MÁV 70 millió forintos vissza nem térítendő támogatást ad a szegedi tömegközlekedési cégnek, az SZTK-nak, hogy szeptember 15. és december 31. között növelje az áramhálózat terhelhetőségét. Újabb bökkenő, hogy a tervek szerint az adventi időszakban már utasokat szállított volna a tram-train. 

Még egy érdekes mondatot találtunk az előterjesztés felvezető részében: „A vasútvillamos tartampróbája megkezdődött, a várható üzemfelvétel: 2021. november vége (1 órás csúcsidei ütemben), 2022 január (20 perces csúcsidei ütemben), illetve 2022. év közepe (10 vagy 15 perces csúcsidei ütemben).”

szzegedi önkormányzatTram-train beruházás Hódmezővásárhely és Szeged között