Tegnap ismét a Kistópart utcánál zúgtak a tram-trainbe

Párhuzamosan haladtak, amikor az autós be akart fordulni. A vasútvillamos oldala állította meg. Megnéztük, hogyan közlekednek arrafelé az autósok és a kerékpárosok.

Tegnap a Mávinform csak annyit közölt, hogy Hódmezővásárhelyen, a Kálvin János tér és a vasútállomás közötti szakaszon a Szeged felől érkező vasútvillamos egy autóval ütközött. A helyszínelés végéig a vasútvillamosok csak Szeged vasútállomás és Hódmezővásárhely, Kálvin János tér között jártak. A balesetben pedig, szerencsére nem sérült meg senki.

Csakhogy ma kora reggel olvasóink jelezték, hogy baleset abban a Kistópart utcai kereszteződésben történt, ahová nyáron – az itt korábban gyakori tram-traines balesetek miatt annyi STOP-táblát raktak ki, és festettek útburkolati jeleket, mint amennyi dísz van egy karácsonyfán.

A balesetet egyébként egy fehér színű autó okozta, mely a Bajcsy-Zsilinszkyn valószínűleg be akart kanyarodni a Kistópart utcára, s a figyelmetlen manőver közben a vele párhuzamosan a Kálvin János tér felől a Nagyállomás felé közlekedő vasútvillamos oldalának ütközött. A balesetben szerencsére senki sem sérült meg.

A kereszteződésben tapasztaltakról majd egy hónapja írtunk, akkor úgy tűnt, megszokták a gépjárművezetők a STOP-táblákat a Kistópart utcai körforgalomban, de a kerékpárosok még mindig fittyet hánytak rá.

Ma a reggeli csúcsforgalomban is megnéztük mi is zajlik a Kistópart utcai körforgalomban és a fejünket fogtuk. A kerékpárosok rezzenéstelenül kihagyják a kötelező megállást, sőt jó részük anélkül hajt át a síneken, a kereszteződésen és a járdán, hogy akár csak körül is nézne. Tíz autóból átlagosan pedig csak egy-kettő állt meg teljesen a Stop-táblánál – a nagy forgalomban – egy épp csak átcsúszott a Nagyállomás felőli kanyarból érkező tram-train előtt, a többiek – s ez a jellemző – csak egy kicsit lassítanak, aztán azonnal a gázra lépve suhannak át. Az is jól látszódott, hogy az autósok csak egymástól tartanak, vagy egymást veszik észre.

– Rendszeresen csilingel itt a villamos, még a csukott ablaknál is hallatszik – osztotta meg tapasztalatait az egyik tízemeletesben élő asszony. Mások azt mondták, hogy a csilingelés reggel és kora este gyakori, a vasútvillamosok vezetői akkor figyelmeztetik leginkább az önfeledten autózó járművezetőket. A forgalom egyébként – mondták mások – tankönyvi jó példaként halad – ha rendőrautó is parkol vagy áthalad a környéken.

Azt azonban a már negyvenhat éve jogosítvánnyal rendelkező Kovács Pál sem tudta volna megmondani, hogy a figyelmetlenségen kívül, mi lehet az oka, hogy oldalról nekimennek a vasútvillamosnak. – Hivatásos sofőrként bejártam fél Európát, azaz inkább a keleti felét, s azt láttam, hogy ahol a városokban villamos jár, azokat nem kékre, hanem sárgára vagy pirosra festették, hogy azonnal kitűnjön a forgalomból. Azaz feltűnőbbek, mint a Vásárhely kék-sárga színeit viselő tram-train.

Kistópart utcatram-trainVásárhely