Most lenne megfelelő összevonni a Volánt és a MÁV-ot – ezt tanácsolta Tarlós István Orbán Viktor miniszterelnöknek írt levelében. A volt budapesti főpolgármester szerint a vasúti szárnyvonalakon gyér a forgalom, a buszos társaság ezt könnyen kiválthatná.
A Népszava birtokába került levélben 19 pontban szedte össze a pandémia idején meghozandó közlekedési tárgyú javaslatait az önkormányzati választások után országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottá kinevezett politikus.
Tarlós István egyebek mellett azt írta Orbán Viktornak: „most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne (média, ellenzék, szakszervezetek).”
A levélből részleteket közlő lap megkereste Tarlós Istvánt, de ő azt közölte, nem kíván nyilatkozni.
A felvetés kapcsán megnéztük, Hódmezővásárhely tekintetében hogyan működnek jelenleg a helyközi közösségi közlekedés párhuzamosságai. Szentesre Mindszent érintésével naponta 26 járat buszjárat indul, általában 55-65 perc a menetidő. A MÁV ugyanezen az útvonalon 8 járatot indít, a menetidő 46 perc. Mindkét szolgáltatás 745 forintért vehető igénybe. Orosházára 17 buszjárat indul naponta, átlagosan 35-40 perc a menetidő. A vasúttársaság 15 járatot indít, és 24-28 perces menetidővel kell kalkulálni. Teljes árú jegyet mindkét esetben 650 forintért lehet váltani.