Szomorú évforduló – ma 11 éve halt meg egy ember, akivel Lázár karambolozott

2012. október 24-én, vagyis ma pont 11 évvel ezelőtt, kora reggel a Miniszterelnökség VW mikrobuszával kormányülésre sietett Lázár János, akkori pozíciójában Miniszterelnökséget vezető államtitkár, amikor az autópályán, a 108-as kilométernél, eléjük sodródott egy Ford Fiesta. Az ütközés következtében a Fordot vezető 37 éves K. Tímea a helyszínen meghalt, az államtitkár és sofőrje könnyebb sérüléseket szenvedett. Az ügy több kérdést vet fel máig is.

A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság azt közölte: az elsődleges adatok szerint a Ford Fiesta a belső forgalmi sávban haladt, amikor eddig tisztázatlan okból többször is letért az útról, majd a szalagkorlátnak ütközött. A második ütközés után az autó besodródott a külső sávba, ahol a vele azonos irányban, a közlekedési szabályoknak megfelelően haladó Volkswagen Multivan típusú kisbusz vezetője már nem tudta elkerülni az ütközést – írta az Index a baleset napján megjelent cikke.

Rossz látási viszonyok, teljes útzár, helyszínelés ügyészi felügyelettel

Az elsődleges szakértői vélemény szerint a balesetet nem műszaki hiba okozta, de az később sem derült ki, miért vágódott K. Tímea autója a baleset előtt a védőkorlátnak. Mindenesetre a baleset idején, reggel 6:35 perckor, akkor beszámolók szerint köd volt, a látási viszonyok rosszak voltak. Állítólag még két órával később is csak 100-150 méter lehetett a látótávolság a környéken.

A helyszínen a baleset után a beszámolók szerint nagy rendőri készültség volt, a sztrádát teljes szélességében lezárták, a rendőrök senkit nem engedtek a baleset közelébe. A teljes útzárt akkor rendelték el, amikor a rendőri vezetők tudomására jutott, hogy a karambolban egy államtitkár is érintett, majd a helyszínelés ügyészi felügyelet mellett zajlott – írta a Borsonline

Közlekedésbiztonsági szakértők szerint a balesetek 99 százalékára igaz: az a hibás, aki belerohan a másikba hátulról. Bár nem egyértelmű, ki hibázott, ha a másik jármű állt. 

Lázárt a történtek saját bevallása szerint nagyon megviselték, a baleset után összetörten nyilatkozott, részvétét fejezte ki az elhunyt családjának. Elmondta, az autót tapasztalt sofőrje, A. István vezette, ő pedig a mikrobusz valamelyik hátsó ülésén dolgozott, készült a 9-kor kezdődő budapesti kormányülésre, ahová igyekezett. (Megjegyezzük: internetes útvonaltervezők szerint onnan kevesebb mint másfél óra az út, így 8 körül érkeztek volna az ülés helyszínére.)

A kocsi hivatalosan nála sem lehetett volna?

További kérdéseket felvető momentum, hogy a gépkocsit, melyet Lázár sofőrje vezetett, augusztus 15-én adta ki a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) a Miniszterelnökséghez, mint szervezeti egységhez kirendelt feladatorientált gépkocsit. Lázár János pedig azért utazott ezzel a fővárosba október 24-én reggel, mert szolgálati Audiját éppen téli felkészítésre vitték. 

A narancs.hu az eset után úgy értesült, hogy a kisbuszt a Miniszterelnökség az augusztus 15-i kikéréstől a balesetig nem szolgáltatta vissza a KEF-nek, hanem ebben az időintervallumban folyamatosan használta. A KEF akkori igazgatójának, Gyöngyösi Zoltánnak a nyilatkozata szerint ez a jármű elsősorban nem személyszállítására való, ugyanis feladatorientált kisbusz, ennél a típusnál az átlagos használati időtartam csupán néhány nap. Ezt a feladatelvégzésre szabott intervallumot két hónappal túllépték, és a főigazgató közlése szerint mindez nem hivatalosan történt.

Vagyis az augusztus közepén néhány napra kikért kisbusz úgy maradt három államtitkárság, a külügyi, a jogi és Lázár államtitkársága használatában, hogy azt hivatalosan nem igényelték meg.

Ebben a mikrobuszban ült az államtitkár.

Még a baleset napján, a tragédia hatása alatt feljelentett kommentelőket, majd letagadta

Még egy érdekes momentuma a dolognak, hogy Lázár, aki arra hivatkozott, hogy a tragédia mérhetetlenül megviselte, még a baleset napján, az esemény hatása alatt, a Délmagyarnak a történtekről megjelent cikk alatti olvasói kommentjeit böngészve, rögtön feljelentést tett több személy ellen, akik azon a felületen állítólag a becsületébe gázoltak – az utolsó komment, amire hivatkozik, 23 óra 56 perckor született. Később az egészet letagadta, de amikor az ügyészség elállt a vád képviseletétől, a feljelentettek megkapták Lázár beadványát.

Végül másfél évvel később, 2014 áprilisában került pont a másfél éve húzódó ügy végére, amikor Lázár János végül visszavonta internetezők ellen tett feljelentését.

Az egy ember halálát okozó baleset ügyében végül senkit nem gyanúsítottak meg, a nyomozást határidő előtt lezárták.

autóbalesetLázár JánosVW Multivan